همشهری آنلاین: عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: دولت وحدت ملی زمانی مطرح می‌شود که امکان حضور تمام جریانات سیاسی نباشد. ما امروز تفرقه ملی نداریم که بخواهیم به دنبال دولت وحدت ملی برویم.

حجت الاسلام انصاری

حجت‌الاسلام مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز در گفتگویی به مباحثی پیرامون حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری آینده پرداخته که بخش‌هایی از این گفت‌وگو به نقل از فارس در ادامه می‌آید:

  • پذیرش نسبیت در اصلاحات در شرایط کنونی به نظرم وجه مثبتی است که از ویژگی‌های دوره فعلی است. در گذشته حداقل برخی از احزاب و گرو‌ه‌های دوم خرداد خیلی ایده‌‌آلی، آرمانی و حداکثری فکر می‌کردند و بعضا به دلیل کم‌تجربگی در حوزه سیاست یا ساده‌انگاری نسبت به موانع و عوامل، دیدگاه‌هایشان به واقعیات اجرایی خیلی نزدیک نبود. یا عبور از برخی موانع را ساده فکر می‌کردند.
  • دولت وحدت ملی زمانی مطرح می‌شود که امکان حضور تمام جریانات سیاسی نباشد. ما امروز تفرقه ملی نداریم که بخواهیم به دنبال دولت وحدت ملی برویم، ما اگر قواعد عقلانی اداره کشور و تجربه‌ای که کشورهای دیگر دارند را پیش رو بگذاریم چنین فرض و ضرورتی اصلا مطرح نمی‌شود.
  • درون جبهه اصلاحات فرد دیگری (به غیر از خاتمی) وجود ندارد را من اصلا قبول ندارم. درون جبهه اصلاحات افراد متعددی از روحانی و غیر روحانی وجود دارند که به خوبی به مراتب بهتر از آنچه که در این هشت سال کشور اداره شد بتوانند کشور را اداره کنند.
  • من علاقمند هستم و آرزو دارم شرایطی به وجود آید که آقای خاتمی بتواند کاندیدا شود؛ معتقدم اصلاح‌طلبان در انتخابات حتما باید حضور جدی داشته باشند.
کد خبر 202733
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز