گروه شهرستان‌ها- محمد خادمی: یکی از مهم‌ترین مسیرهای مواصلاتی کشور آزادراه کاشان- قم است؛ آزادراهی که نزدیک به 100کیلومتر طول دارد و کمتر از دو دهه از عمر آن می‌گذرد و روزانه خودروهای سبک و سنگین گوناگونی در رفت‌و‌آمد به شهرهای بندرعباس، کرمان، یزد، اصفهان، کاشان، قم، تهران و... از آن عبور می‌کنند.

آزادراه

این روزها آسفالت ناهموار این آزاد راه باعث شده تا خودروها نتوانند با سرعت مجاز در این مسیر رانندگی کنند. از سوی دیگر این آزادراه از لحاظ روشنایی وضعیت مناسبی ندارد و هنگام شب بیشتر قسمت‌های آن در تاریکی مطلق فرو می‌رود. این درحالی است که خودروها برای عبور از این مسیر دارای آسفالت‌ ناهموار باید عوارض پرداخت کنند و این مسئله نارضایتی رانندگان را در پی دارد.

راننده یکی از خودروهای سواری که در عوارضی کاشان در حال بررسی لاستیک خودرویش است در این رابطه به خبرنگار ما می‌گوید: آسفالت این آزادراه، ناهموار است به همین دلیل لاستیک‌های خودرو را بررسی می‌کنم تا خدای ناکرده اتفاقی پیش نیاید. هوشنگ اسماعیلی تصریح می‌کند: نبودن چراغ روشنایی در این آزادراه باعث می‌شود رانندگان شب‌ها با احتیاط فراوان از این مسیر عبور کنند. مرتضی ایمانی، یکی از راننده‌های کامیون عبوری از این آزادراه نیز می‌گوید: در قسمتی از این مسیر آسفالت باندهای سه و دو خراب است بنابراین خودروهای سبک و سنگین از باند یک و اضطراری که آسفالت بهتری دارد استفاده می‌کنند و این موضوع تا به حال حوادث ناگواری را رقم زده است.

وی در پاسخ به این سوال که در کدام نقطه این مسیر آسفالت نامناسب‌تر است، پاسخ می‌دهد: در فاصله 35کیلومتر مانده به عوارضی شهر قم و 50کیلومتر پس از عوارضی کاشان بیشترین ناهمواری آسفالت وجود دارد. آن طور که این راننده کامیون می‌گوید، مسئولان مربوطه باید برای آزادراه‌هایی عوارض بگیرند که خدماتی مانند آسفالت و نور مناسب داشته باشند، نه در آزادراه کاشان به قم که چراغ و آسفالت مناسب ندارد.

سازمان بازنشستگی پاسخگو باشد

اما در این میان رئیس شورای شهر کاشان به خبرنگار ما می‌گوید: متاسفانه از همان زمان بهره‌برداری از این آزادراه چراغ روشنایی برای آن نصب نشده بود که جا داشت مسئولان در مسیرهای ورودی و خروجی این آزاد راه یا اینکه در نزدیکی عوارضی شهر قم و کاشان اقدام به نصب چراغ روشنایی می‌کردند. حسین فربد اضافه می‌کند: همچنین فرسودگی آسفالت این آزادراه مشکلات فراوانی را برای رانندگان به وجود آورده است. وی خاطرنشان می‌کند: باتوجه به اینکه سازمان بازنشستگی کشور این آزادراه را ساخته است از همین رو عوارضی که از خودروهای عبوری این آزادراه دریافت می‌شود در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد، به همین خاطر سازمان بازنشستگی کشور باید پاسخگوی مشکلات مطرح شده باشد.

تذکر به شرکت سازنده

خبرنگار ما برای بررسی بیشتر این موضوع به سراغ سیداحمدمحسنی، رئیس اداره مسکن و شهرسازی شهرستان کاشان رفت. وی درباره مشکلات این آزادراه گفت: نظارت بر آزادراه کاشان- قم از سوی اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان صورت می‌گیرد. وی افزود: شرکت سازنده آزاد‌راه کاشان به قم زیر نظر سازمان بازنشستگی کشور است، ازهمین رو این نهاد باید اقدام لازم در خصوص نصب و راه‌اندازی روشنایی و مرمت آسفالت این مسیر را انجام دهد.

به‌گفته محسنی عوارض دریافتی از خودروها نیز در اختیار این سازمان قرارمی‌گیرد، بنابراین نصب چراغ روشنایی و علائم راهنمایی و رانندگی و مرمت آسفالت باید از سوی این نهاد انجام شود. وی درپاسخ به این سوال که آیا تاکنون تذکری به شرکت سازنده برای ترمیم و نصب روشنایی داده شده است یا خیر، می‌گوید: آن زمان که هنوز وزارت راه وشهرسازی به وجود نیامده بود و ساخت‌وساز راه‌ها از سوی وزارت راه و ترابری انجام می‌شد، تذکراتی از سوی همکارانم برای مشکلات این آزادراه به شرکت سازنده داده شده است.

کد خبر 201889

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز