گروه شهری: مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه هم‌اکنون اختتامیه‌های منطقه‌ای جشنواره شمسه در مناطق پایتخت در حال انجام است و تا ششم اسفند‌ ماه ادامه دارد، گفت: اختتامیه نهایی جشنواره شمسه در قالب برنامه جشن جشنواره‌ها اواخر اسفند‌ماه امسال برگزار می‌شود و از 12اسفند‌ماه نیز اختتامیه‌های تخصصی جشنواره شمسه در مناطق تهران به انجام می‌رسد.

عبادالله رمضانی در مورد وضعیت برگزاری جشنواره شمسه در مناطق 22گانه پایتخت اظهار کرد: بحث ارسال آثار در برخی رشته‌های جشنواره شمسه تا 25بهمن‌ماه امسال تمدید شده بود و هم‌اکنون اختتامیه‌های منطقه‌ای آن در مناطق در حال انجام است. وی با بیان اینکه اختتامیه‌های منطقه‌ای جشنواره شمسه در مناطق تهران تا ششم اسفند‌ماه ادامه خواهد داشت، گفت: به فضل خداوند شاهد هستیم که هر روز اختتامیه‌های منطقه‌ای شمسه در یک منطقه به خوبی در 12رشته برگزار می‌شود.

رمضانی در پاسخ به این سؤال که آیا سال آینده همچنان شاهد برگزاری جشنواره شمسه در مناطق 22گانه تهران خواهیم بود و اینکه تعداد رشته‌ها افزایش می‌یابد یا خیر اظهار کرد: سال آینده مانند امسال جشنواره شمسه در پایتخت با 12رشته برگزار خواهد شد و این تعداد افزایش نمی‌یابد. رمضانی در ادامه خاطرنشان کرد: امسال رشته‌های دعا و نیایش، کاریکاتور، گرافیک و خوشنویسی به رشته‌های شمسه که قرآن، نهج‌البلاغه، موسیقی و شعر، نقاشی و تندیس، عکس و فیلم بود اضافه شده است.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد:با برگزاری جشنواره شمسه در مناطق 22گانه پایتخت زمینه مشارکت شهروندان تهرانی در بحث هویت شهری افزایش می‌یابد که این مهم یکی از اهداف جشنواره شمسه است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره شمسه سال گذشته نشان داد بسیاری از آثار شهروندان قابلیت انتشار دارد و بنابراین باید سازوکاری طراحی شود تا از ظرفیت محلات در زمینه‌های مختلف استفاده شود، عنوان کرد: میزان موفقیت مناطق در مدیریت و نحوه تعامل و ارتباط با مجموعه شهروندان نشانگر تحقق اهداف جشنواره شمسه است.

کد خبر 201699
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز