همشهری‌ آنلاین: یک چهارم از بزرگسالان بریتانیایی به ندرت یک کتاب برای کسب لذت شخصی به دست گرفته‌اند تا بخوانند.

uk

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، یک تحقیق جدید نشان می‌دهد 4 میلیون بزرگسال بریتانیایی به دلیل کمبود وقت، در طول عمرشان یک کتاب برای لذت مطالعه نخوانده‌اند.

در این میان مردان بیشتر از رفتن به سراغ کتاب خودداری کرده‌اند و 11 درصد از مردان و 5 درصد از زنان گفته‌اند هرگز یک کتاب برای لذت مطالعه به دست نگرفته‌اند. یک چهارم جمعیت بزرگسالان بریتانیایی که بیش از 12 میلون نفر را در بر می‌گیرد نیز در 6 ماه گذشته تنها یک بار به سراغ مطالعه یک کتاب رفته‌اند.

این تحقیق که از سوی مرکز تحقیقات «یوگاو» انجام شده با بررسی 2059 بزرگسال بریتانیایی در ماه ژانویه به این نتیجه رسیده است. در این تحقیق 29 درصد گفته‌اند به دلیل نداشتن وقت کتاب مطالعه نکرده‌اند و 40 درصد مشکلات دیگر را برای کتاب نخواندن مطرح کرده‌اند و 26 درصد هم گفته‌اند اصولا از مطالعه لذت چندانی نمی‌برند.

در مقایسه با چنین آماری که برای جامعه آمریکایی منتشر شد و نشان می‌داد که 25 درصد آمریکایی‌های بالای 16 سال یک کتاب در سال پیش نخوانده‌اند، به نظر می‌رسد وضعیت بریتانیایی‌ها بهتر از آمریکایی‌ها باشد.

با این حال برخی از کارشناسان می‌گویند شاید تغییر شرایط به بهبود چنین وضعیتی کمک کند و در دسترس بودن کتاب‌های الکترونیک بتواند چنین افرادی را به مطالعه علاقه‌مند کند.

 

کد خبر 201485
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز