همشهری آنلاین: چو سئونگ-هویی در دوران دبیرستان به ندرت حرف می‌زد، و یک بار هم که در کلاس به خواندن متنی مجبور شد، آنقدر عجیب سخن ‌گفت که همکلاسی‌هایش به او خندیدند و گفتند: "برگرد برو چین."

به گزارش آسوشیتدپرس با آشکار شدن جزئیات زندگی عامل کشتار ویرجینا و  بررسی کارشناسان بر روی نوشته‌ها و سخنان او در ویدئویی که از خود ضبط کرد، بیشتر و بیشتر مشخص می‌شود که او یک نمونه تمام‌عیار از قاتلان مدرسه‌ای است: یک مرد جوان به طوری دردناک دست و پا چلفتی و انگشت‌نما که با خشمی روشمند به دنیایی حمله ‌می‌برد که اعتقاد داشت می‌خواهد او را بیازارد.

جیمز آلن فاکس استاد حقوق کیفری در دانشگاه نورث‌وسترن  که در نوشتن 16 کتاب در باره جنایات همکاری داشته است، می‌گوید: " از هر جنبه‌ای که نگاه کنیم، چو نمونه شاخصی از کشتارگران  جمعی است که من در 25 سال گذشته به بررسی آنها مشغول بوده‌ام."

چو دارای مشخصاتی است که جرم‌شناسان و روانشناسان  به دفعات در کشتارگران جمعی می‌بینند: آدمی بدون دوست که مورد زورگویی واقع شده است، کسی که دیگران را مقصر می‌داند، یک مرد، یک طراح دقیق که از هیچ کاری برای انتقام رویگردان نیست و کسی که از مدت‌ها پیش علائم هشداردهنده‌ای را با  رفتارهای غریبش بروز می‌داده است


از جمله  این مهاجر کره‌ای 23 ساله دو سال پیش با حکم دادگاه به یک بیمارستان روانی فرستاده شده و قاضی او را خطری فوری برای خودش خوانده بود.

او به مزاحمت برای دو زن و عکس‌گرفتن با موبایل از دانشجویان دختر متهم شده بود.
و نوشته‌های سرشار از خشونتش در کلاس نویسندگی خلاق آنقدر نگران‌کننده بود که باعث شد استادان او را از این کلاس بردارند و از او بخواهند به مشاور مراجعه کند.

او ندرتا به چشم کسی نگاه می‌کرد و حتی با هم‌‌اتاقیش صحبت هم نمی‌کرد.

چو در نطق آتشینش در ویدئویی که ضبط کرده بود، خود را چهره‌ای آزاردیده مانند مسیح معرفی می‌کند.

او که در سال 1992 در 8 سالگی به امریکا آمده بود و والدینش در یک خشکشویی در حومه واشنگتن کار می‌کردند، همچنین به "بچه ننرهای"  صاحب مرسدس و گردنبند طلای مشروبخوار و دارای حمایت مالی بنیادها حمله می‌برد.

همکلاسی‌های چو در در دوران دبیرستان می‌گویند ظاهرا او به خاطر خجالت و نحوه غریب جویده‌جویده حرف زدنش انگشت‌نما بوده و او را دست می‌انداخته‌اند.

در میان قربانیان کشتار دانشگاه فنی ویرجینیا دو نفر دختر جوان هم بودند که سال قبل  از دبیرستان وست فیلد، که چو هم در آن تحصیل کرده بود، فارغ‌التحصیل شده بودند، اما پلیس می‌گوید که روشن نیست که چو با قصد قبلی به آنها تیراندازی کرده باشد.

کد خبر 20072

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز