پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۷:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: عامل کشتار ویرجینیا در فاصله دو حمله مسلحانه‌اش بسته‌ای پستی برای شبکه تلویزیونی NBC در نیویورک فرستاده بود.

عامل کشتار ویرجینیا در فاصله دو حمله مسلحانه‌اش بسته‌ای حاوی عکس‌هایش که در آن با سلاح‌هایش ژست گرفته و ویدئویی حاوی نطق خشم‌آلود و سرشار از دشنامی درباره بچه‌های پولدارها را به دفتر شبکه تلویزیونی NBC در نیویورک فرستاده بود.

به گزارش آسوشیتدپرس چو سئونگ-هیوئی، مرد 23 ساله کره‌ای در بخش‌هایی از این ویدئو که در شبکه NBC به نمایش در آمد، با لحن یکنواخت و خشنی می‌گوید: "شما صدها میلیارد شانس و  راه برای پرهیز از واقعه امروز داشتید. اما تصمیم گرفتید که خون مرا به جوش آورید. شما مرا در تنگنا قرار دادید و تنها یک انتخاب برای من باقی گذاشتید. اکنون خونتان به گردن خودتان است."

قاتل بلکسبرن رو به دوربین خودش

NBC  گفته است این بسته حاوی نوشته 1800 کلمه‌ای و 29 عکس، که یازده‌تای آنها او در حال هدف‌گیری با سلاح کمری رو به دوربین نشان می‌دهد.

اغلب رجزخوانی‌های او حرف‌های او در ویدئوی ارسالی آشفته و مشحون از دشنام است. او به مسیحیت و پولدارها هم ناسزا می‌گوید.

او که ظاهرا اعلامیه‌ای را می خواند، می‌گوید: "مرسدس‌های شما کافی نبود. گردنبندهای طلای شما پرافاده‌ها کافی نبود. همه اینها برای ارضای نیاز‌های لذت‌جویانه‌تان کافی نبودند. شما همه چیز داشتید."

این بسته که دو روز پس از کشتار 32 نفر بوسیله چو و خودکشی وی در واقعه‌ای که مرگبارترین حمله مسلحانه یک‌نفره در تاریخ آمریکا نام گرفت- به دفتر NBC رسید یک مهر پستی داشت که نشان می‌داد در اداره پست ویرجینیا در ساعت 9:01 صبح دوشنبه 17 آوریل حدود یک ساعت و 45 دقیقه پس از اولین تیراندازی چو ارسال شده است.

این مطالب می‌تواند توضیح‌دهنده یکی از بزگترین سوالات در مورد کشتار ویرجینیا باشد، اینکه مرد مسلح در فاصله دوساعته میان دو واقعه تیراندازی کجا بوده و چه کار می‌کرده است.

برخی از عکس‌ها او را لبخندزنان نشان می‌دهد. برخی او را در حالیکه با دو سلاحش ژست گرفته تصویر می‌کند.

او یک جلیقه سبک نظامی خاکی رنگ، دستکش‌های بدون انگشت و یک تی‌شرت سیاه، یک  کوله پشتی و یک کلاه ‌لبه‌دار به تن دارد.

نمای از ویدئوی خودساخته قاتل ویرجینیا

یک عکس دیگر او را در حال تکان‌دادن یک چکش با دو دست و دیگری او را که با قیافه‌ای خشمگین سلاح را به سوی شقیقه‌اش گرفته است، نشان می‌دهد.

بسته بوسیله پست شب فرستاده شده بود، اما ظاهرا به علت کد پستی اشتباه تا صبح چهارشنبه به دفتر NBC نرسیده بود.

NBC اعلام کرد یک مامور پست هشیار پس از این که متوجه شد بسته از بلکسبرن – شهر محل کشتار- فرستاده شده و نامی مشابه با کلماتی که مطابق گزارش‌ها با جوهر قرمز بر روی سلاح چو نوشته بود، یعنی "تبر اسماعیل" بر روی آن نوشته شده است، توجه NBC را به این مرسوله جلب کرد.

چو در ویدئویش می‌گوید: "من مجبور نبودم این کار را بکنم. من می‌توانستم بگریزم. اما اکنون دیگر فرار نمی‌کنم. این کار را به خاطر خودم نمی‌کنم، این کار به خاطر کودکانم و برادران و خواهرانم می‌کنم.... من این کار را به خاطر آنها می‌کنم."

به گفته NBC  او در این ویدئو به کشتار دبیرستان کلمباین و قاتلان نوجوان در آن حادثه نیز اشاره می‌کند.

کد خبر 19981

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز