چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ماموران پلیس آمریکا اطلاعات بیشتری از دانشجوی قاتل کره‌ای در دانشگاه ویرجینیا فاش ساختند.

به گزارش رویترز، پس از آنکه هویت فرد قاتلی که با آتش گشودن به روی دانشجویان دانشگاه ویرجینیا در آمریکا 22 تن و خود را به کشتن داد آنها طلاعات بیشتری از این فرد فاش ساختند.

"چو سونگهوی" 23 ساله که خود نیز در این دانشگاه سال آخر رشته زبان انگلیسی بود، 15 سال قبل و در 8 سالگی با خانواده‌اش ، به آمریکا مهاجرت کرده بود و "گرین کارت" این کشور را داشت.

او به واسطه داشتن اجازه اقامت در این کشور توانسته بود به طور قانونی اسلحه را حدود 500 دلار خریداری کند و از آن برای کشتن هم دانشگاهی‌هایش استفاده کند.

او که در این خشونت که در آمریکا بی سابقه توصیف شده است دو دانشمند بزرگ که در اسن دانشگاه استاد بوده اند را نیز به کشتن داده است ، به گفته هم کلاسی هایش به شدت افسرده بوده است.

"او به ندرت با کسی صحبت می کرد و اغلب اوقات حتی سر کلاس هم کلاه به سر داشت و عینک آفتابی اش را هم در نمی آورد"، این سخنان یکی از همکلاسی‌های اوست که این پسر را بسیار افسرده توصیف می کند.

هم اتاقی های وی در خوابگاه نیز که او دو نفر را نیز در آنجا به قتل رسانده است عنوان می‌کنند که وی به آنها چندین بار گفته بوده است که قصد خودکشی دارد و آنها هم این موضوع را به پلیس گزارش کرده اند اما هیچ کس رسیدگی نکرده است.

او پس از آنکه درهای ورودی دانشگاه را با زنجیر بسته تا کسی نتواند از در خارج شود اقدام به شلیک با اسلحه دستی‌اش کرد که تنها زمانی از شلیک باز می‌ایستاد که او می خواست دوباره آن را پر کند.

اثر انگشت این پسر روی دو اسلحه‌ای که تنها از یکی از آنها برای کشتار استفاده کرد دیده می‌شود و اثبات می‌کند که وی در مرگ دو تن حدود 2 ساعت قبل از حادثه دانشگاه در خوابگاه محل اقامتش نیز دست داشته است.

دانشجویان این دانشگاه به شدت به مقامات دانشگاه معترض هستند که پس از دو ساعت از اولین کشتار در خوابگاه کسی اوضاع را خطرناک اعلام نکرده و دانشگاه تخلیه نشده است.

برخی از ادعاها بر آن است که از وی نامه‌هایی توسط استادان فاش شده است که در آنها او دانشجویان را مرفه و بی‌عقل توصیف کرده و بسیار شک بر انگیز بوده‌اند اما باز هم کسی به آنها رسیدگی نکرده است.

تمامی کلاس‌های دانشگاه تا آخر هفته تعطیل اعلام شده‌اند تا تحقیقات پلیس تکمیل شود و دانشجویان به یاد کشته شدگان این سانحه تجمع کرده و هر ساعت شمع روشن می‌کنند.

کد خبر 19904

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز