چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

گروه حوادث: با گذشت 2 روز از خونین‌ترین جنایت تاریخ معاصر آمریکا که در جریان آن 32 دانشجو و استاد دانشگاه ویرجینیا با شلیک‌های مرگبار از پای درآمدند، خبرگزاری‌های آمریکایی به راز گشایی زندگی عامل جنایت پرداختند. زندگی سیاهی مملو از فقر و خشونت.

پایان خط برای دانشجوی فقیر کره‌ای

به گزارش بی‌بی‌سی، چو سونگ هوی، عامل این جنایت هولناک یک جوان 23 ساله اهل کره جنوبی است که در رشته انگلیسی دانشگاه ویرجینیا تحصیل می‌کرده است و در خوابگاهی که 2 جنایت نخست در آن جرقه خورده بود زندگی می‌کرد، او در 8 سالگی همراه خانواد‌ه‌اش که به شدت دچار فقر بودند در جستجوی یافتن زندگی بهتری  به آمریکا مهاجرت کرده و از همان زمان در حومه واشنگتن دی سی ساکن شده بودند. به گزارش پلیس این دانشجوی کره جنوبی داروی افسردگی مصرف می‌کرده و افکاری به شدت خشن و آشفته داشته است.

گوشه‌گیر و خشن

به گفته لری هینکر، دستیار رئیس روابط عمومی دانشگاه، چو سونگ هوی فردی گوشه‌گیر بوده و همین مسئله یافتن اطلاعات در مورد او را با مشکل مواجه کرده است. 

آقای هینکر به خبرگزاری رویترز گفت بررسی‌های صورت گرفته از ویژگی‌‌های شخصیتی  جوان مهاجم نشان می‌دهد او به شدت گوشه‌گیر و منزوی و در عین حال پرخاشگر بوده است، به طوری که حتی گاهی اوقات رفتارهای او،  اطرافیانش را نگران می‌کرده است.

روزنامه شیکاگو تریبون نیز به نقل از دوستان «چو» اعلام کرد وی اخیرا در یک اتاق خوابگاه، آتش‌سوزی به راه انداخته و برای چندین زن مزاحمت ایجاد کرده و  یکی از آنها را حتی تهدید به مرگ کرده بود.

لوکیندا روی استاد زبان دانشگاه ویرجینیا نیز که چو از دانشجویان او بود به واشنگتن پست گفت: من از رفتار این دانشجوی کره ای به حدی احساس ناامنی می‌کردم که نام یکی از استادان سابق دانشگاه را به عنوان یک کد با دستیاران خود قرار داده بودم تا اگر زمانی این دانشجو خواست کار خطرناکی انجام دهد نام این استاد را تکرار کنم تا آنها با پلیس تماس گرفته و درخواست کمک کنند.

یکی از همکلاسی‌های سابق چو نیز که برخی از نمایشنامه‌‌های او را در اختیار دارد در توصیف او گفت: نمایشنامه‌های دانشجوی کره‌ای واقعاً پیچیده و همراه با خشونت و تجاوزات وحشتناک با استفاده از سلاح بود. او همچنین یادداشت‌های خشونت‌باری درباره تجاوز به زنان و کودکان ثروتمند از خود برجای گذاشته است.

یادداشت‌هایی قبل از جنایت

در حالی که پلیس هنوز انگیزه محکمی برای حمله خونین و وحشتناک مرد جوان نیافته است، رسانه‌های آمریکا گزارش کردند یک یادداشت  در خوابگاه محل اقامت چو یافت شده که بر اساس این یادداشت، دانشجوی کره‌ای به خاطر نوشتن مقالات مسئله دار در کلاس نگارش خلاقانه، برای مشاوره روانی به مرکز مشاوره معرفی شده بود.

از سوی دیگر مقامات پلیس در محل کار والدین «چو» در خارج شهر واشنگتن در یک خشکشویی، نامه‌ای پیدا کردند که چو در آن نوشته بود: «شما موجب شدید من به چنین کاری دست بزنم». وی در این نامه‌ اعلام کرده بود نقطه پایان نزدیک است. 

وی همچنین نسبت به مذهب خود ابراز نارضایتی کرده بود و نسخه‌ای از این نامه در کوله‌پشتی او نیز پیدا شده بود که پلیس آن را در سالن دانشگاه و محل تیراندازی پیدا کرده است.

بنابر گزارش‌ها، در روی بازوی مرد جوان نیز با جوهر قرمز دو کلمه نوشته شده است که مفهوم آنها برای پلیس مشخص نیست.

آخرین خرید با کارت اعتباری

بررسی‌های پلیسی نشان می‌دهد که جوان مسلح5 هفته پیش به یک فروشگاه اسلحه فروشی مراجعه کرده و با ارائه یک کارت اعتباری، یک اسلحه کمری و یک بسته مهمات خریداری کرده بود.

این اسلحه یکی از دو اسلحه‌ای است که پس از این فاجعه با اثر انگشت «چو» در دانشگاه پیدا شده است.

کد خبر 19964

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز