گروه شهری: نایب رئیس شورای عالی استان‌ها، عملکرد دومین دوره شورای اسلامی‌شهر تهران را مثبت ارزیابی کرد و وحدت مدیریتی، تعامل سازنده با دستگاه‌های اجرایی و جلب مشارکت مردم برای پیشبرد امور شهری را، شاخص‌ترین و مهم‌ترین دستاورد این دوره شورای شهر تهران دانست.

منصور روشناسی گفت: به نظر من شاخص ترین دستاورد شورای دوم تهران این بود که در عرصه مدیریتی تا اندازه‌ای، وحدت با مدیران و تعامل با دستگاههای اجرایی را در مجموعه مدیریت شهری به خوبی برقرار کرد و به اعتقاد من، وحدت مدیریتی با شهرداری و تعامل با سازمان‌ها و نهادها و جلب مشارکت مردم در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی را می‌توان به عنوان عملکرد مثبت و شاخص در شورای دوم نام برد.

عرصه تعامل با برنامه‌های مدیریتی مربوط به اداره امور شهری که نیازمند ایفای نقش و جایگاه نظارتی شورای شهر در مرکز و پایتخت کشور بود، نیز خوب عمل کرده است.

اگرچه نایب رئیس شورای عالی استان‌ها، قضاوت و ارزیابی دقیق و منصفانه در باره عملکرد عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی شهرداری پایتخت را طی چهارسال فعالیت دومین دوره شورای شهر، منوط به داشتن آمار، شاخص‌ها و مقایسه آنها با توجه به منابع و امکانات موجود دانست، ولی گفت: در مجموع عملکرد در زمینه‌های مختلف، مثبت بوده است.

وی افزود: ایجاد تعامل با مدیران و دستگاههای اجرایی و تلاش برای احقاق حقوق و تحقق جایگاه شورا‌ها از دید مردم و مسئولین، حرکت کمی‌نیست و این حرکت بزرگ باید مورد توجه قرارگیرد.

روشناسی با بیان اینکه، ارزیابی منصفانه در باره هر یک از دوره‌های شورای شهر باید بر اساس وضعیت و شرایط موجود، جایگاه و اختیارات قانونی، امکانات و منابع موجود صورت گیرد، گفت: با توجه به مشکلاتی که متاسفانه در دور اول به وجود آمد، خوشبختانه، شورای دوم عملکرد خوبی را در عرصه کاری در پیش گرفت و نهایتا منجر به این شد که مردم با انتخاب مجدد برخی دوستان، اعتماد اولیه را به آنان تفویض کردند. به بیان دیگر اعضای شورای شهر در دور دوم با جمع و جور کردن مسایل، با درایتی که داشتند، تا حدودی از پس مشکلات برآمدند و عملکردی مثبت از خود نشان دادند.

وی افزود: با اینکه فعالیت‌های شهرداری در زمان احمدی نژاد شهردار وقت و قالیباف شهردار فعلی تهران به عنوان دستاورد شورای دوم محسوب می‌شود، ولی داشتن شاخص‌ها و آمارها در رابطه با فعالیت‌های انجام شده در دوره فعالیت شورای شهر و مقایسه آنها با یکدیگر، بهتر می‌تواند به ارزیابی و قضاوت منصفانه در این باره کمک کند.

روشناسی خاطرنشان کرد: برای نمونه برخی شوراها در دور اول شاید کل پولی که در اختیارشان بوده، به یک میلیارد تومان هم نرسد ولی در این دوره ممکن است پنج یا شش میلیارد تومان در اختیار داشته‌اند و ارزیابی اینکه مثلا با این مقدار منابع، چه مدیریتی اعمال شده مهم است.

کد خبر 20067

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز