گروه شهری: مخبر کمیسیون فنی، عمرانی و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، تصویب طرح‌های راهبردی برای اداره پایتخت را شاخص‌ترین مصوبات دومین دوره این شورا می‌داند.

خسرو دانشجو، با اشاره به طرح‌هایی مانند طرح جامع شهر تهران، طرح‌های تفصیلی مناطق و طرح چشم‌انداز 20 ساله تهران به همشهری گفت: این طرح‌ها به عنوان مهمترین مصوبات شورای دوم و در راستای  برنامه‌ریزی کلان شهری و رهایی تهران از بلاتکلیفی است.

به گفته وی، با شروع فعالیت دومین دوره شورای شهر‌، از آنجا که تهران فاقد یک برنامه کلان بود،  برای رفع این مشکل  تهیه طرح جامع شهر تهران در اولویت کاری قرار گرفت و با پیگیری‌های فراوان و مطالعات گسترده کارشناسی و همکاری مجامع علمی و دانشگاهی،  بالاخره این طرح تصویب شد.

دانشجو تصویب طرح‌های تفصیلی را نیز از دیگر مصوبات مهم شورا  برشمرد و گفت: در حال حاضر هر منطقه‌ای از شهرداری  برای خود طرح تفصیلی مصوب و منطبق بر طرح جامع شهر تهران دارد و به بیان دیگر، در حال حاضر تکلیف هر منطقه بر اساس طرح جامع، کاملاً روشن است.

وی همچنین از تصویب چشم‌انداز 20 ساله تهران  به عنوان یکی از مهمترین مصوبات دیگر این دوره از شورای شهر یاد کرد و گفت: در این طرح تکلیف شهر تهران در یک دوره  20 ساله و در واقع چشم‌انداز پایتخت در افق 1404 کاملاً روشن و مشخص شده است.

وی همچنین گفت: شورای دوم علاوه بر اینها، مصوبات مهمی نیز برای گشایش کار مردم از جمله در رابطه با موضوعاتی همچون تسهیلات تشویقی برای بافت‌های فرسوده، تثبیت واحدهای تجاری، شناسنامه فنی ساختمان، اعطای وام ازدواج به زوج‌های جوان تهرانی، داشته است.

به گفته وی، از دیگر  مصوبه‌های مهم شورای شهر،  مصوبه مربوطه به تقسیط بدون بهره بدهی‌های ناشی از عوارض و هزینه‌های ساخت و ساز به شهرداری بود که تا پیش از آن ماهانه دو درصد سود روی آن کشیده می‌شد که با این مصوبه شورای شهر، کل  سود و بهره آن حدف  و اصل  بدهی افراد نیز تقسط 24 ماهه یا بعضاً 36 ماهه شد.

دانشجو همچنین مصوبه تثبیت کاربری‌های تجاری و اداری را نیز از دیگر مصوبات مهم شورای شهر برشمرد.

کد خبر 20334

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز