یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۰:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین- محمد رسولی: سایت مای‌اسپیس قصد دارد با ورود به عالم خبر و خبر رسانی، حوزه جدیدی را به فعالیت‌هایش بیفزاید و درآمدهای جدیدی کسب کند.

مای‌اسپیس (myspace) قصد دارد با راه‌اندازی بخش جدیدی خبرهای جدید دنیا را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

این سایت خبری سازگار با نمایشگرهای اینترنت مانند اینترنت اکسپلورر مایکروسافت و نت‌اسکیپ تایم وارنر است و کاربران می‌توانند به راحتی با این نمایشگرها به مرور خبرهای سایت بپردازند. علاوه بر آن امکانی در سایت وجود دارد که تعداد دفعات خوانده‌شدن یک خبر را به کاربران اعلام می‌کند.

مای‌اسپیس ‌قرار است هر روزه تعداد زیادی از منابع خبری و خبرگزاری‌های روی وب را بررسی کرده و با تقسیم‌بندی خبرها بر اساس سرویس خبری (مانند سیاسی، ورزشی و ...)، آنها را در اختیار کاربران قرار ‌دهد تا به راحتی به خبر مورد نظر خود برسند.

علاوه بر آن امکان امتیاز دهی به هر خبر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتواند طبق این آراء، درصد علاقه بازدید‌کنندگان را تخمین زده و با توجه به آن، فعالیت خود را بر روی آنها متمرکز کند.

این سایت همانند گوگل و یاهو، قصد دارد اخبار و تیترهای مهم را از سایت‌های خبری دیگر به دست آورده و در سایت خود قرار دهد. البته به نظر می‌رسد مای‌اسپیس نیز مجبور شود همانند گوگل با این خبرگزاری‌ها قرارداد همکاری امضاء کنند.

اخیرا گوگل پیش از بروز هرگونه مشکل یا شکایت، با خبرگزاری‌های فرانسه و آسوشیتدپرس قرارداد همکاری امضا کرد تا به راحتی از اخبار آنها استفاده کند.

این سایت جدید که به اعتقاد بسیاری باعث کاهش مراجعه به دیگر سایت‌های خبری خواهد شد،‌ از پنج‌شنبه 19 آوریل (30 فروردین) به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده‌ است.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 20063

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز