مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

گروه شهری: با عبورموفقیت آمیز دستگاه حفار اتوماتیک (TBM) خط سه متروی تهران از زیر خط دردست بهره‌برداری مترو (خط دو) افتخاری دیگر برای متخصصان و کارشناسان داخلی در کار مهندسی کشور ثبت شد.

این نخستین‌بار در کشوراست که دستگاه حفار اتوماتیک (TBM) از زیر یک خط در حال بهره‌برداری عبور می‌کند. به گزارش همشهری چهارشنبه هفته گذشته هابیل درویش مدیرعامل شرکت مترو در مصاحبه با خبرنگاران از شروع یکی از بی‌نظیر‌ترین عملیات فنی در سطح کشور خبر داد که طی آن خط سه مترو به فاصله شش متر از زیریکی از خطوط در دست بهره‌برداری مترو عبور خواهد کرد؛ عملیاتی که برای انجام آن سه سال کار کارشناسی فشرده انجام شده بود.

به گفته درویش از روز پنجشنبه عملیات حفر تونل و عبور خط سه از زیر خط دو متروی تهران آغاز شد و طی 48ساعت کار و تلاش شبانه‌روزی، خوشبختانه حدود ساعت سه صبح دیروز (شنبه) دستگاه حفار اتوماتیک با موفقیت و به‌طور کامل از زیر خط دو عبور کرد. یکی دیگر از موفقیت‌ها و افتخارات به‌دست آمده حین انجام این عملیات عدم‌توقف خدمات رسانی در خط دو متروی تهران است که در این‌باره درویش گفت: برای انجام این کار، بسیاری معتقد بودند که باید از تجربه کارشناسان خارجی بهره‌مند شویم یا خدمات رسانی در خط دو را متوقف کنیم اما کارشناسان و متخصصان داخلی به خوبی توانستند با بررسی‌ها، پیش‌بینی‌های لازم و کار کارشناسی این کار بسیار فنی و سخت را به خوبی محقق کنند.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه این عملیات فوق سنگین عمرانی را افتخاری دیگر در کارنامه متخصصان و کارشناسان داخلی کشورمان دانست و گفت: صنعت مترو امروز در کشور بومی شده و تنها چیزی که برای توسعه سریع شبکه خطوط مترو در تهران و سایر شهرهای کشور نیاز داریم تأمین اعتبارات لازم است.

کد خبر 199868
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز