همشهری‌آنلاین: امیر قلعه‌نویی، علی دایی و حمید درخشان درباره اظهارات کارلوس کی‌روش که گفته لیگ ایران باعث شده تا بتوانیم در حین تماشای آن چای و قهوه بخوریم واکنش نشان دادند.

مهمترین اظهارات امیر قلعه نویی را به نقل از فارس در زیر بخوانید:

  • عادل فردوسی‌پور بازی استقلال و پرسپولیس را طوری گزارش کرد که مشکلات تیم ملی را پوشش دهد. فکر می‌کنم رفتن به خانه کی‌روش تأثیر خودش را گذاشته است. هر دو تیم استقلال و پرسپولیس بازی هجومی به نمایش گذاشتند و هر دو تیم در گردش توپ موفق بودند اما در مجموع در حد نام استقلال ظاهر نشدیم.
  • ناراحتی من از کارشناسی دربی 76 این است که چرا ایرانی را زیر سؤال می‌برند!
  • در این همه بازی، تیم ملی فقط دو گل زده ولی آقایان اینها را نمی‌بینند. آقایان آمدند در زمان سرمربی‌گری تیم ملی مرا محاکمه کردند و کاری کردند که فرار کنم. پای فراکسیون ورزش و مجلس را به وسط کشیدند. اما چرا هیچ‌کس از این خارجی‌ها سؤالی نمی‌پرسد؟ آقای فردوسی‌پور بیا و جواب بده چرا ما را محاکمه کردی ولی حالا دیگران را محاکمه نمی‌کنی؟
  • علی دایی مگر مهره کوچکی در این فوتبال است اما او را هم محکوم کردند. آقای فردوسی‌پور چون مربی خارجی است برای آنها دادگاه نمی‌‌گذاری من هم می‌گویم مربی خارجی باید بیاید چون عصر، عصر ارتباطات است اما نگاه‌ها عدالت محور نیست. در بدترین باختها عادل فردوسی‌پور داستان را به نفع آقایان بر می‌گرداند. مشکل ما کارشناسان هستند.
  • باز هم تأکید می‌کنم بعضی قلم به دستان تحت تأثیر عده‌ای اجنبی قرار دارند و این فوتبال را به این روز انداختند.
  • شمایی که از استقلال و پرسپولیس بازیکن گرفتی و چند دو رگه هم به تیم ملی آوردی چرا در مسابقات اخیر فقط 2 گل زده‌اید، این چه ربطی به داربی 76 دارد و این چه ربطی به لیگ ایران دارد؟ چرا از جوان‌ها استفاده نمی‌کنید؟ اگر می‌خواهی بستنی بخوری و وسط مسابقات از قهوه استفاده کنی به جایش برو از این بازیکن‌ها استفاده کن.
  • ما قلم به دستان مخلصی داریم که ایشان را ساپورت می‌کنند. کارشناسی داریم که مخلص چشم‌آبی‌ها هستند.
  • اگر به جام جهانی نرویم آن را هم حتماً به گردن من می‌اندازند. همان قلم به دست‌هایی که اشاره کردم دنبال سناریونویسی برای پوشش اشکالات هستند. آیا لیگ را ما تعطیل کردیم؟ باخت به لبنان و ازبکستان چه ربطی به لیگ ما دارد؟ باز هم می‌گویم تا وقتی این مسائل حل نشود همینگونه در جا می‌زنیم.

همچنین مهمترین دیدگاه‌های علی دایی درباره اظهارات کارلوس کی‌روش مبنی بر اینکه لیگ برتر کیفیت لازم را ندارد و می‌توان در هنگام برگزاری مسابقات به کافه رفت به نقل از فارس در زیر آمده است:

  • من احترام خاصی برای نظر کی‌روش قائلم اما به هیچ عنوان این موضوع را قبول ندارم. اگر بخواهیم مقطعی نگاه کنیم که متاسفانه کی‌روش هم اینگونه نگاه می‌کند، باید 30-40 بازیکن در اختیار داشته باشد تا تیم نتیجه بگیرد. در حالی که هیچ زمانی اینگونه نبوده است. باشگاه‌ها بیشترین همکاری را با تیم ملی در حال حاضر دارند. در هیچ زمانی به این اندازه لیگ تعطیل نشده از یک مربی حرفه‌ای مانند کی‌روش بعید است که به این اندازه لیگ را تعطیل کند.
  • کی‌روش خودش را نباید مقابل فوتبال ایران قرار دهد. این مسائل فرار رو به جلو است و دردی را دوا نمی‌کند. متاسفانه هیچ کجای دنیا اینگونه مسائل وجود نداردکه لیگ چنین تعطیل شود. متاسفم که اینگونه صحبت‌ها مطرح می‌شود.
  • کی‌روش باید نقایص تیم ملی را حل کند و فقط درباره تیم ملی نظر بدهد نه اینکه کیفیت فنی لیگ و باشگاه‌ها را زیر سؤال ببرد. یکی از کسانی که باعث افت فنی لیگ شده همین کی‌روش است که با تعطیلی مسابقات به لیگ لطمه وارد می‌کند. تمام باشگاه‌ها هدف‌شان کمک به تیم ملی است نباید حرف‌های نسنجیده زده شود.

حمید درخشان نیز در این باره اظهاراتی داشته که به نقل از خبر در زیر می‌خوانید:

  • وقتی فدراسیون به کروش این قدر اختیار می دهد باید هم شاهد باشیم که او (کی‌روش) چنین حرف‌هایی بزند. ما تمام فوتبال مان را دست او سپرده‌ایم و باید هم توقع داشته باشیم از این حرف‌ها بزند. کی‌روش در حالی این حرف‌ها را می‌زند که خودش هیچ تاثیر مثبتی در فوتبال ایران و تیم ملی نداشته است. من واقعا نمی‌دانم او چه تاثیری در فوتبال ایران داشته که حالا چنین ادعاهایی دارد.
  • او از امکانات سخت افزاری فوتبال ایران ایراد گرفته ولی آقای کی‌روش، هر چه باشد بهترین امکانات در اختیار شما قرار گرفته و هر وقت هم دلتان می‌خواهد لیگ را تعطیل می‌کنید، پس دیگر نباید ایراد بگیرید. در ضمن شما کوچکترین تاثیر مثبتی در تیم ملی نداشتید و چه بسا اگر مربی دیگری جای شما بود، بهتر نتیجه می‌گرفت.
کد خبر 199384
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز