همشهری‌آنلاین: کارلوس کی روش سرمربی با بیان اینکه اگر گفته‌هایش باعث سوء تفاهم برای مربیان لیگ برتر شده از همه آنها عذر می‌خواهد گفت: من این حرف‌ها را زدم چون توقف‌های به دلیل تمارض بازیکنان به قدری طولانی است که اگر در اروپا اتفاق می‌افتاد به آن می‌گفتند تئاتر. این وقفه‌ها گاهی این قدر طولانی می‌شود که گفتم می‌توانی در این فاصله بروی یک قهوه بخوری و برگردی بدون اینکه چیزی از یک بازی را از دست داده باشی.

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی که در گفتگویی عنوان کرده بود «وسط بازی‌های لیگ ایران می‌توانی بروی به کافه و قهوه بخوری و وقتی برگردی هیچ چیزی از بازی را از دست نداده‌‌ای» درباره این اظهاراتش و واکنش مربیان لیگ برتر، نکاتی را مطرح کرده که مهمترین آن به نقل از ایسنا در زیر آمده است:

  • می‌خواهم از سوء تفاهمی بگویم که باعث دلخوری همکارانم در تیم‌های لیگ برتری شد. چندی قبل به یکی از دوستان رسانه‌ای‌تان حرف‌هایی زدم که می‌خواهم به طور کامل آنها را یکبار دیگر تکرار کنم تا سوء تفاهم ایجاد شده را شاید بتوانم برطرف کنم. حرف‌هایی که به آنها باور دارم و فکر می‌کنم گفتن‌شان وظیفه‌ای است که بر عهده‌ام گذاشته شده. حرف من درباره دایوینگ است، بحث تمارض. از روز اولی هم که به ایران آمدم، درباره این موضوع گفتم.
  • من در خیلی از بازی‌ها و در خیلی از ورزشگاه‌ها می‌بینم که بازیکنان تمارض می‌کنند و خودشان را می‌اندازند. این کار ریتم بازی را از بین می‌برد. کیفیت بازی را کاهش می‌دهد. کاری که در زمین اتفاق می‌افتد در حقیقت به نوعی تقلب است و متاسفانه داورانمان هم با این تقلب‌ها برخورد جدی ندارند. قوانین بازی فوتبال خیلی مشخص است. در زمین بازی فقط داور است که می‌تواند بازی را قطع کند اما اینجا معمولا بازیکنان هستند که بازی‌ها را با این کارشان قطع می‌کنند. این نظر من درباره لیگ بود که گفته بودم و فکر نمی‌کنم دوستان و همکاران خوبم خیلی با این حرف من مخالف باشند.
  • من این حرف‌ها را زدم چون این توقف‌ها به قدری طولانی است که اگر در اروپا اتفاق می‌افتاد به آن می‌گفتند تئاتر. این وقفه‌ها گاهی این قدر طولانی می‌شود که گفتم می‌توانی در این فاصله بروی یک قهوه بخوری و برگردی بدون اینکه چیزی از یک بازی را از دست داده باشی. راستش روز اولی که داشتم به ایران می‌آمدم هر کس من را می‌دید می‌گفت باید مراقب باشی چون تیم‌های عربی مدام وقت کشی می‌کنند. ولی این روزها در لیگ خودمان این مسئله را بیشتر از این کشورها می‌بینیم. این وقت تلف کردن‌های ما حتی از لیگ‌های کشورهای عربی بیشتر شده است. ما بازی‌های این تیم‌ها را در لیگ‌های‌شان دیده‌ایم و حرفی که می‌زنیم خیلی دور از واقعیت نیست.
  • اگر حرف‌های من باعث سوء تفاهم همکاران خوبم شده از همه آنها عذرخواهی می‌کنم اما من تنها از این وقت تلف کردن‌ها انتقاد کردم. راستش معتقدم راه برخورد با این اتفاق، وظیفه داوران خوب‌مان است که نگذارند چنین اتفاقی بیفتد و بازیکنی که می‌خواهد تقلب کند حتما باید جریمه شود.
  • من راستش با علی دایی درباره تیم ملی موافقم. وقتی با تیم‌هایی بازی می‌کنی که استاد این وقت تلف کردن هستند چنین اتفاقی می‌افتد و بازی‌های تیم ملی هم حسابی خسته کننده می‌شود. برای مثال در بازی ما با لبنان 13 دقیقه و 48 ثانیه از زمان بازی را لبنانی‌ها با همین زمین انداختن‌شان روی زمین کشتند. این مقدار دقیقه از یک بازی 90 دقیقه‌ای این قدر زیاد است که علی دایی حق داشته باشد بگوید دلش می‌خواهد چای بخورد یا تخمه بشکند. تازه او خیلی منصف است چون این زمان بقدری هست که او بتواند برای یک سفر خارجی برنامه ریزی کند و بتواند برود و برگردد!
  • من چیزی که می‌خواستم بگویم انتقاد از تمارضی است که هیچ کمکی به فوتبال‌مان نمی‌کند. به این فکر کنیم که لبنانی‌ها 14 دقیقه از وقت بازی را تلف کردند آیا این درست است؟ داور چینی بازی ایران و لبنان نباید می‌گذاشت بازیکنان رقیب این اتفاق بیفتد اما او کاری نکرد تا آنها از این فرصت استفاده کنند. این مسئله زمین افتادن‌ها در بازی‌های لیگ به قدری بد شده که گاهی بازیکنان مبهوت می‌مانند نمی‌دانند چه وقت کسی تمارض می‌کند و چه کسی واقعا مصدوم است. تا یک تیم حمله می‌کند، مهاجم تیم رقیب خودش را در محوطه جریمه و با فاصله از محل استقرار توپ روی زمین می‌اندازد تا بازیکن حمله کننده توپ را بیرون بزند و بازی را قطع کند. این خلاف قوانین و روح فوتبال است. من وظیفه دارم این را بگویم چون تماشاگر حق دارد یک فوتبال واقعی را ببیند.
  • اظهارات من مربوط به قبل از داربی بود و من اصلا درباره بحث فنی لیگ حرف نزده بودم. ببینید اینجا (به ساختمان آکادمی اشاره می‌کند) دپارتمان آنالیز فوتبال است. ما همه بازی‌ها را ضبط می‌کنیم و می‌بینیم. باید همه بازیکنان را زیر نظر بگیریم. در همین فیلم‌ها و در بازی‌ها می‌بینی در همان 10 دقیقه اول حتی بیش از 5 وقفه در بازی است. حالا هم اگر فکر می‌کنید این نظر من اشتباه است از همه عذرخواهی می‌کنم.
  • بازی ما با کره کمی فرق داشت. گاهی بازی تاخیری را می‌توانی در دستور کارت قرار بدهی. تاکتیک‌هایی هست که می‌توانی با آن بازی را نگهداری بدون اینکه تمارض کرده باشی. آن هم در شرایطی که یک یار کمتر داری. من از مدلی انتقاد دارم که بازیکنان به دروغ خودشان را روی زمین می‌اندازند، آن هم در سوی دیگر زمین و بعد انتظار دارند بازیکن تیم حمله کننده توپ را به بیرون بزند تا آنها به هدف‌شان برسند. امیدوارم توانسته باشم نکته‌ای را که وظیفه داشتم برای بهتر شدن شرایط فوتبال ایران بگویم تشریح کرده باشم و سوء تفاهم ایجاد شده را از بین ببرم.
کد خبر 199404
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز