دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۵:۲۲
۰ نفر

همزمان با خروج ژئوپارک قشم از شبکه جهانی ژئوپارک‌های یونسکو، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس با اعلام این خبر که نخستین پژوهشکده ژئوتوریسم کشور در این منطقه ایجاد می‌شود، گفت: پژوهشکده ژئوتوریسم به‌منظور تکمیل مباحث پژوهشی مرتبط با ژئوپارک‌، با همکاری دانشگاه تبریز تا پایان اسفندماه امسال در منطقه آزاد ارس راه‌اندازی می‌شود.

ژئوپارک ارس


به گفته عادل نجف زاده، این نخستین پژوهشکده ژئوتوریسم در کشور است که نقش مهمی در روند ثبت جهانی پرونده ژئوپارک ارس ایفا می‌کند‌. علاوه بر این، پژوهشکده ژئوتوریسم‌، پایلوت علمی مناسبی برای کارشناسان و پژوهشگران این حوزه خواهد بود.

عادل نجف‌زاده همچنین درباره آخرین وضعیت پرونده ژئوپارک ارس‌ که هم‌اکنون در مرحله ارزیابی است به ایسنا گفت: در آخرین ارزیابی‌، شش ایراد شکلی و زیرساختی به ژئوپارک ارس وارد شد؛ ولی نزدیک به 40بند عملیات آموزشی‌، چاپ و نشر و زیرساخت‌سازی در این ژئوپارک انجام شده و طرح جامع ژئوپارک ارس نیز در حال آماده شدن است. در واقع ما توانمندتر از نگاه یونسکو عمل و برای رفع ایرادهای واردشده تلاش می‌کنیم. نجف‌زاده افزود: اگر این کارها انجام شود در پاییز1392 در نشست ژئوپارک‌های جهان‌، پرونده ارس به مرحله داوری می‌رسد.

کد خبر 199313

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز