گروه شهری: با حضور محمدباقر قالیباف، شهردار تهران جشنواره سرو و سوسن ویژه فرزندان زنان سرپرست خانوار در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

قالیباف

این جشنواره از طرف ستاد توانمند‌سازی‌ زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران برگزار شد و صدها نفر از فرزندان دختر خانواده‌هایی که زنان سرپرستی آن را برعهده دارند، شرکت داشتند.قالیباف در این جشنواره خطاب به فرزندان زنان سرپرست خانوار با اشاره به نزدیک شدن روزهای آخر سال و اینکه هر ساله در این ایام حجم فعالیت‌ها بیشتر شده و زمان افتتاح پروژه‌ها فرا می‌رسد، گفت: با این همه سعی کردم شرکت در این جشنواره را در اولویت‌های کاری خود قرار دهم زیرا وظیفه خود می‌دانم که در این جمع حضور پیدا کرده و با شما به‌طور مستقیم مسائلی را مطرح کنم.

یکی از موضوعاتی که وی در سخنان خود بر آن تأکید داشت رعایت مکارم اخلاقی بود. به گفته قالیباف زندگی با فرازونشیب و تلخی و شیرینی‌های بسیار همراه است و ما اینگونه در فرهنگ اسلامی یاد گرفته‌ایم که با اتکا به ایمان درونی خود نسبت به عنایت خداوند هیچ موقع ناامید نباشیم و باورمان باشد که او هرگز ما را رها نخواهد کرد؛ در این صورت مطمئن باشید که در کارمان گره‌گشایی خواهد شد.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم جشنواره سرو و سوسن ویژه فرزندان زنان سرپرست خانوار گفت: ما در شهرداری تهران با رویکرد اجتماعی و نه خدماتی صرف در کنار عملیات عمرانی و توسعه کالبد شهر و زیباسازی‌ها، می‌کوشیم به روح و روان شهروندان و مسائل معنوی آنها نیز توجه داشته باشیم.

به گفته قالیباف یکی از موضوعاتی که شهرداری تهران در چند سال گذشته مورد توجه قرار داده زنان سرپرست خانوار بوده است. وی در توضیح این قضیه گفت: در شرایط اقتصادی فعلی حتی خانواده‌هایی که زن، ‌شوهر و فرزندانشان همه با هم شاغلند از پس هزینه‌های زندگی برنمی‌آیند؛ در چنین شرایطی زنانی که به تنهایی محوریت اقتصادی خانواده را برعهده دارند قطعا با فرازونشیب‌های بسیاری درگیر خواهند بود.

وی با بیان اینکه وظیفه انسانی خود می‌دانم که برای ارتقای زندگی زنان سرپرست خانوار هرکاری که از دستم برمی‌آید انجام دهم، افزود: اساسا رویکرد شهرداری تهران در سال‌های اخیر نیز بر همین منوال بوده است که به درون اینگونه خانواده‌ها رفته و با دختران و پسران آنها ارتباط برقرار کنیم.

شهردار تهران از تلاش برای ‌تشکیل ستاد توانمند‌سازی‌ در شهرداری تهران و پیگیری مسائل تحصیلی، ‌بهداشتی و درمانی و حتی اشتغال سخن گفت که متأسفانه از مهم‌ترین چالش‌های امروز جامعه ماست.وی خطاب به فرزندان زنان سرپرست خانوار گفت: وظیفه ما این است که بسترهای لازم برای این کار را فراهم کنیم و شما نیز با اتکا به توان فردی خودتان و تعاون و همکاری با یکدیگر سعی کنید که بر خیلی از مشکلات فائق آیید، ما نیز در شهرداری تهران با تمام وجود هر جا لازم باشد کمک می‌کنیم و هر جا لازم باشد تصمیمی بگیریم یا دخالتی کنیم دریغ نخواهیم کرد.

به گزارش همشهری، در پایان این مراسم همچنین محمدباقر قالیباف، شهردار تهران از چند نفر از دختران زنان سرپرست خانوار که با شرکت در کلاس‌های کنکور ستاد توانمند‌سازی‌ زنان سرپرست خانوار موفق به ورود به دانشگاه شده و با رتبه‌های خوب در دانشگاه‌های معتبر قبول شده‌اند، تقدیر به‌عمل آورد.

کد خبر 199120
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز