همشهری آنلاین: مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور هفته شانزدهم خود را به پایان رساند و نتایج حاصله تغییری در جدول رده‌بندی مسابقات ایجاد نکرد.

به گزارش روابط عمومی فدارسیون بسکتبال، در رقابت‌های این هفته جدال تیم‌های نیمه دوم جدول بسیار حساس بود. در قشم تیم استقلال زرین و البدر بندر کنگ در پایان وقت قانونی به تساوی رسیدند، اما در پنج دقیقه وقت اضافه تیم استقلال زرین موفق شد با نتیجه 80-84 حریف خود را شکست دهد و پس از 9 هفته طعم پیروزی را بچشد.

در دیگر دیدار مهم، در ماهشهر تیم صنایع پتروشیمی میزبان شهرداری گرگان بود. اهمیت این دیدار برای ماهشهری‌ها از این جهت بود که در صورت پیروزی می‌توانستند حضور خود در مرحله پلی‌آف را قطعی نمایند اما تیم شهرداری از همان ابتدای بازی برتری امتیازی خود بر حریف را حفظ نمود و توانست به چهارمین برد خود در پنج هفته اخیر دست یابد و با 22 امتیاز همچنان در رده ششم جدول قرار داشته باشد.

در تهران نیز سه دیدار برگزار شد. در اولین دیدار تیم مهرام میزبان پتروشیمی بندرامام بود. مهرام که با باخت هفته قبل خود در زنجان شانس رسیدن به رده اول جدول را از دست داده بود در این بازی مهدی کامرانی را نیز در اختیار نداشت. تیم پتروشیمی مسابقه را با شوت‌های سه امتیازی آفاق بسیار طوفانی آغاز کرد و توانست در همان کوارتر اول فاصله مناسبی را با حریف خود به وجود آورد و این برتری را تا پایان کوارتر سوم ادامه دهد. اما در کوارتر چهارم مهرام با فشار زیاد در دفاع و چندین توپ‌ربایی و ضدحمله، فاصله امتیازات را کمتر و کمتر کرد ولی نتوانست مانع از پیروزی میهمان خود گردد و مسابقه را با نتیجه 84-87 واگذار نمود. صمد نیکخواه بهرامی با 29 امتیاز، پرامتیازترین بازیکن مسابقه بود ضمن آن که سانی بسیرویچ و حامد آفاق نیز با کسب 24 و 22 امتیاز از بهترین‌های پتروشیمی در این دیدار بودند.

در دومین مسابقه تهران تیم دانشگاه آزاد در مقابل همیاری زنجان صف‌آرایی کرد و علی‌رغم برتری تا واپسین لحظات، مسسابقه را با حداقل امتیاز و با نتیجه 76-75 به میهمان خود واگذار نمود. این نتیجه تاثیری در جایگاه دو تیم نداشت و همیاری با 26 و دانشگاه آزاد با 23 امتیاز همچنان در رده‌های چهارم و پنجم قرار دارند.

در آخرین دیدار هفته نیز تیم فولاد ماهان اصفهان میهمان نفت سپاهان تهران بود که در یک بازی برتر موفق شد میزبان خود را 102-78 شکست دهد و آخرین امید نفت سپاهان را برای رسیدن به مرحله پلی‌آف از بین ببرد.

هفته هفدهم لیگ برتر روز دوشنبه 9 بهمن ماه با انجام 5 دیدار برگزارخواهد شد.

 

کد خبر 198994
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز