همشهری آنلاین: دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه اعضای کنفرانس وحدت اسلامی، 17 ربیع‌الاول با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند، گفت: در این روز جشن‌هایی در تجلیل و تبیین شخصیت حضرت محمد (ص) در سراسر دنیا برگزار می‌شود.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام محسن اراکی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه 6 بهمن ماه تهران با اشاره به آغاز هفته وحدت گفت: نتیجه انفکاک‌ناپذیر پیروی از حضرت محمد (ص)، محبت است که نتیجه آن امت واحده‌‌ای است که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، جامعه اسلامی را به سمت آن فرا خواند.

حجت‌الاسلام اراکی نامگذاری هفته وحدت را برای گسترش فرهنگ نبوی ارزیابی کرد و گفت: امتی که معشوق و مطاع واحدی دارد دوپاره نمی‌شود و حتماً امت واحده است.

دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی در تشریح برنامه‌های امسال این مجمع به نامگذاری آخرین روز هفته وحدت به عنوان روز جهانی حضرت رسول (ص) اشاره کرد و افزود: همچنین جشن‌هایی در تجلیل و تبیین شخصیت ایشان در سراسر دنیا برگزار می‌شود که بر همین اساس جشن بزرگی نیز در تهران در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه رونمایی از پرچم امت واحده اسلامی از برنامه‌های هفته وحدت است، گفت: سمبل این پرچم، یک گل رز محمدی است که نام مبارک حضرت رسول (ص) در خود این گل طراحی شده است.

حجت‌الاسلام اراکی تصریح کرد: کنفرانس وحدت اسلامی روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه برنامه‌هایی در این خصوص تدارک دیده که از جمله آنها تجلیل از شخصیت آیت‌الله تسخیری دبیر کل سابق مجمع تقریب مذاهب اسلامی است.

وی یادآور شد: به همین مناسبت روز 17 ربیع، دیداری با مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد و بعد از ظهر آن روز شب شعری درباره حضرت رسول (ص) برگزار می‌شود.

کد خبر 198922
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز