گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: با وجود گرانفروشی و درج قیمت‌های غیرقانونی روی بسته‌بندی پودر شوینده دستی و ماشینی، سازمان حمایت فرصت‌طلبی تولید‌کنندگان را عامل گرانی این محصول می‌داند.

مصرف

معاون کالاهای مصرفی و خدمات عمومی سازمان حمایت در مورد درج قیمت‌های غیرقانونی و گرانفروشی برخی انواع پودر شوینده به خبرنگار ما گفت: فرصت‌طلبی تولید‌کنندگان به بهانه مجوز‌های قبلی برای تولید پودرهای خاص هزار و 950تومانی موجب کاهش تولید پودرهای دستی معمولی هزارو 50تومانی و گرانی این محصول شده است.

علیرضا رفیعی با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار به صراحت با این موضوع مخالفت کرده است، افزود: تا پایان سال هیچ واحد تولیدی حق تولید پودر شوینده خاص یعنی پودرهای با قیمت بیش از هزار و 50 (دستی) و هزار و600 تومانی (ماشینی) را نخواهد داشت. وی با پذیرش مشکلات بازرسی و نظارت و تنظیم بازار این کالا افزود: بازرسین سازمان حمایت از 15روز پیش در مراکز تولید پودر شوینده حضور یافته و بر فرایند تولید و عرضه پودر نظارت دارند.

همچنین به تولید‌کنندگان پودر اعلام کرده‌ایم تا با تولید و عرضه این محصول به نرخ مصوب برادری خود را ثابت کنند و با عرضه فراوان پودر به بازار تا پایان امسال، درصورتی که شرایط بازار عادی شد، از سال آینده مجاز به تولید و عرضه پودرهای خاص خواهند بود. رفیعی قیمت قانونی پودر شوینده را همان نرخ مصوب هزار و 50 تومان برای پودر دستی و هزارو 600 تومانی پودر ماشینی قلمداد کرد و گفت:

این قیمت‌ها لازم‌الاجرا بوده و هرکسی که پودر را به بیش از نرخ‌های مصوب عرضه کند، مرتکب تخلف شده و باید با این تخلف برخورد قانونی صورت گیرد. وی در مورد علت گرانفروشی آشکار پودر شوینده افزود: در سنوات قبل که قیمت برخی پودرهای خاص شوینده در بازار حدود هشت هزار تومان بود، تولید‌کنندگان خواستار تولید پودرهای خاص با آنزیم بالا و عرضه آن با قیمت متعارف در بازار شدند و اعلام کردند که با تولید پودرهای خاص میزان عرضه و قیمت پودرهای معمولی را رعایت خواهند کرد که در آن مقطع این موضوع رعایت شد و دولت نیز به‌دلیل حمایت از تولید داخل و کاهش حضور پودرهای خارجی در بازار مصرف با این موضوع موافقت کرد.

کد خبر 198616
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز