همشهری آنلاین: گالری هما از نیمه بهمن ماه جاری به استقبال «هفته طراحی» با مرور تاریخ صدساله این هنر می‌رود.

پوستر نمایشگاه

به گزارش ایسنا، گالری «هما» در مشورت و مذاکره با جمعی از هنرمندان و نمایشگاه‌گردانان معاصر، تصمیم به برگزاری یک نمایشگاه سالانه با عنوان «هفته طراحی» گرفت تا برای اولین بار به مرور تاریخی صد سال اخیر طراحی در ایران بپردازد.

طبق اعلام برگزارکنندگان، این نمایشگاه بر خلاف تجربه‌های پیشین در حوزه طراحی، به مرور آثاری از دوران شاگردان کمال‌الملک تا نسل طراحان امروز می‌پردازد و در برگیرنده کارهای متفاوت و دیده نشده‌ای از علی اکبر یاسمی، ابوالحسن صدیقی‌، آشتیانی‌، شیبانی‌، بیوک احمری‌، سهراب سپهری‌، فرامرز پیلارام،‌گلزاری‌، پرویز کلانتری‌، مسعود صدیقی‌، منوچهر صفرزاده‌، هانیبال الخاص،‌ مهدی سحابی‌، طلیعه کامران‌، مهدی فرهادیان‌، وحید شریفیان‌، شهریار احمدی‌، احمد مرشدلو‌، مهرداد محب‌علی، علی نصیر‌، آرش صداقت کیش‌، کریم نصر،‌ احمد نصراللهی،‌امیر فرهاد،‌ افشین پیرهاشمی و ... است.

نمایشگاه گردانان این مجموعه تلاش کرده‌اند تا علاوه بر ترکیب مدیوم طراحی برای انتخاب آثار، به عنصر فی‌البداهگی در این مجموعه نیز توجه کنند و از این جهت سعی شده این آثار از میان مجموعه‌هایی گردآوری شود که متعلق به برهه خاصی است و شاید تا به حال نمایش عمومی نداشته است.

در این مجموعه که آثاری بیش از 50 هنرمند از اولین نسل هنرجویان طراحی تا نسل هنرمندان معاصر را در بر می‌گیرد قرار است سنت طراحی مدرن و معاصر در کنار یکدیگر نشان داده شود و مروری بر یکصد سال اخیر طراحی ایران داشته باشد.

اولین مساله در این نمایشگاه این است که علاوه بر نگاه پژوهشی به یک نگاه تاریخی نیز می‌پردازد و در دوره‌های بعدی آن احتمالا رویکردهای خاصی را با توجه به نگاه نمایشگاه‌گردانانش در بر خواهد گرفت از آنجا که طراحی به عنوان یک مدیوم مستقل شناخته می‌شود و این هنر نسل جوانانی را وارد عرصه تجسمی کرده است، لذا چینش گردآورندگان در این دوره کاملا تاریخی است.

هفته طراحی قرار است به صورت سالانه در فصل زمستان گالری «هما» برگزار شود و اولین دوره آن از 13 تا 24 بهمن ماه برپا خواهد شد.

 

کد خبر 198432

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز