یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: بررسی های جدید دانشمندان نشان می‌دهد تنهایی موجب بروز تعدادی از اختلال‌ها در واکنش‌های ایمنی بدن می‌شود و خطرات بالقوه‌ای برای سلامت دارد.

محققان دریافتند افراد تنها و منزوی بیش از آن‌هایی که ارتباطات اجتماعی دارند، نشانه‌هایی از افزایش فعالیت ویروس نهفته هرپس و تولید پروتئین‌های مرتبط با التهاب از خود نشان می‌دهند.

به گزارش مهر، در حالت‌های عادی پروتئین‌های مرتبط با التهاب در واکنش به استرس حاد تولید می‌شوند.

این پروتئین‌ها، نشانه وجود التهاب هستند و التهاب مزمن با بروز تعداد زیادی از بیماری‌ها از جمله بیماری عروق کرونر، دیابت نوع دو، آرتریت و آلزایمر مرتبط است. همچنین این پروتئین‌ها موجب بروز ضعف و کاهش عملکرد می‌شوند که با پیری مرتبط هستند.

فعال شدن ویروس نهفته هرپس با استرس مرتبط است؛ این امر حاکی از آن است که تنهایی مانند یک استرس مزمن عمل می‌کند و می‌تواند سیستم ایمنی را هدف قرار دهد.

تحقیقات پیشین از ارتباط تنهایی با بروز مرگ زودهنگام و تمام انواع دیگر بیماری‌های بسیار جدی خبر داده بود.
لیزا جارمکا دانشجوی فرادکتری موسسه تحقیقات پزشکی رفتاری در دانشگاه دولتی اوهایو و مجری این مطالعه گفت: افراد تنها کیفیت ارتباط ضعیفی با دیگران دارند.

یک دلیل برای اهمیت این تحقیقات، شناخت این است که چگونه تنهایی و روابط با دیگران می‌تواند به طور گسترده و همه جانبه‌ای سلامت را تحت تاثیر قرار دهد.

به گفته وی هرچه اطلاعات در مورد این فرایند افزایش یابد، بیشتر می‌توان تاثیرات منفی آن را در نظر گرفت و حتی می‌توان مانع از آن شد.

 

کد خبر 198423
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز