شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۴
۰ نفر

شاخص کل بورس تهران پس از مدت‌ها صعود دیروز با نزول سنگینی مواجه شد ودر مجموع 1/1درصد نزول کرد.

 این شاخص که هفته گذشته برای نخستین بار از مرز 38 هزار واحد عبور کرده بود، در مبادلات روز گذشته 444 واحد کاهش یافت و به 37 هزار و898 واحد رسید. دیروز شرکت‌های ملی صنایع مس و فولاد مبارکه اصفهان بیشترین نقش را در نزول شاخص داشتند و در مجموع 230 واحد شاخص بورس را پایین کشیدند.

کاهش ارزش مبادلات بورس

ارزش مبادلات بورس تهران در دادوستد‌های روز گذشته کاهش یافت. سهامداران بورس تهران دیروز در مجموع 201 میلیون سهم به ارزش 82 میلیارد تومان را دادو ستد کردند که این میزان نسبت به مبادلات هفته گذشته کاهش محسوسی نشان می‌دهد. دیروز همچنین شرکت سایپا با صف خرید سهامداران مواجه شد و تا پایان مبادلات 223 تقاضا برای خرید 10 میلیون و 500 هزار سهم این شرکت در بورس به ثبت رسید.

‌ ‌ صعود پنج درصدی قیمت وام مسکن در فرا بورس

قیمت وام مسکن دیروز در فرابورس با رشد زیادی مواجه شد به‌طوری که قیمت هر برگ اوراق تسهیلات مسکن آبان و آذر 91 معادل پنج درصد رشد کرد و از مرز 56 هزار تومان عبور کرد. سرمایه‌گذاران می‌توانند با خرید 40 برگ 500 هزار تومانی اوراق تسهیلات مسکن از امتیاز 20 میلیون تومانی وام مسکن برخوردار شوند.

مبادله 200تن گندم دامی کرمانشاه در بورس کالا

دیروز برای دومین بار در طول چند‌ماه گذشته رینگ کشاورزی بورس کالا شاهد مبادله یک محصول بود. چراغ تالار کشاورزی بورس کالا مدت‌هاست خاموش است اما چهارشنبه هفته گذشته پس از مدت‌ها گندم دامی کرمانشاه در این تالار مبادله شد و دیروز هم این اتفاق تکرار شد به‌طوری که در دادو ستد‌های روز گذشته 200تن گندم دامی کرمانشاه به قیمت هر کیلو 597تومان به‌صورت نقد مورد مبادله قرار گرفت.

دیروز همچنین در رینگ نفت و پتروشیمی 30هزار تن قیر صادراتی شرکت نفت پاسارگاد تهران به قیمت هر کیلو 1761تومان خریداری شد. از دیگر محصولات مبادله شده روز گذشته می‌توان به دادوستد 200تن پلی اتیلن شرکت پتروشیمی تند گویان، 20تن زایلین مخلوط شرکت سینوپک کره‌جنوبی و 226تن قیر شرکت نفت جی اشاره کرد.

کد خبر 198321
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز