گروه بورس: رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار آخرین برنامه بازگشایی نماد‌ها را در بازار سهام اعلام کرد.

بورس

به گزارش همشهری، نزول هفته گذشته شاخص کل بورس که موجب کاهش 1110واحدی شاخص، در یک هفته شد، بحث‌های زیادی را درباره روش بازگشایی نماد‌ها در بازار سهام به‌وجود آورد، بر همین اساس از ابتدای هفته، سازمان بورس سرعت بازگشایی نماد‌ها را افزایش داد. به‌طوری که دیروز هم نماد 13شرکت در بورس تهران باز شد و نام این شرکت‌ها بار دیگر روی تابلوی مبادلات بورس تهران رفت.

دیروز نماد معاملاتی شرکت‌های تپکو، پارس‌خودرو، تولید محور خودرو، داده‌پردازی ایران و ایران یاسا تایر، شیشه همدان، پتروشیمی شازند، نساجی بروجرد، شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، پارس سرام و قند نیشابور، صنایع شیمیایی ایران و پارس‌پامچال در بورس باز شد.

امیر حمزه مالمیر رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس در گفت‌وگو با همشهری با اعلام سیاست بازگشایی نماد‌ها در بازار سهام از بازشدن نماد دو پالایشگاه نفت شیراز و اصفهان ظرف روز‌های آینده در بورس خبر داد و گفت: سیاست سازمان بورس، بر قابل معامله بودن سهام شرکت‌ها در بازار سهام است بر همین اساس بورس تلاش می‌کند، نماد شرکت‌ها در کمترین دوره زمانی باز شوند اما این موضوع به همکاری مدیران شرکت‌ها و ارائه اطلاعات درست نیز بستگی دارد.

او افزود: ظرف چند روز گذشته مذاکراتی برای بازگشایی نماد دو شرکت پالایش نفت شیراز و پالایش نفت اصفهان انجام شده و درصورتی که این دو شرکت اطلاعات باقیمانده را برای سازمان بورس ارسال کنند بلافاصله نماد آنها باز می‌شود.او تأکید کرد: با توجه به نشست‌های مشترک سازمان بورس با مدیران این دو شرکت و همچنین وزارت نفت به محض دریافت اطلاعات از سوی این شرکت‌ها نماد آنها بلافاصله باز می‌شود.

دفاعیه سازمان بورس

رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در دفاع از سازمان بورس و در پاسخ به این شایعه که سازمان بورس برای ارائه محافظه‌کارانه گزارش مالی شرکت‌ها رویه خاصی را در پیش گرفته، گفت: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد. انتشار اینگونه شایعه‌ها، صرفا به‌دلیل به خطر افتادن منافع برخی افراد است یا اینکه احتمالا برخی شایعه‌پردازان به افرادی وعده‌های خرید و فروش سهام داده بودند و حال با انتشار این قبیل شایعه‌ها تلاش می‌کنند منافع خود را در بازار سهام دنبال کنند.

او با بیان اینکه هر کس مدرکی در زمینه اعمال فشار سازمان بورس بر شرکت‌ها برای انتشار اطلاعات غیرموثق دارد ارائه کند، تأکید کرد: این گفته‌ها فقط زاییده ذهن کسانی است که منتظر تعدیل سود برخی شرکت‌ها در گزارش‌های 9ماهه بودند و احیانا به مشتری‌های خود قول‌های مساعدی را در مورد این سهام داده بودند، اما چون این شرکت‌ها، برخلاف انتظار آنها سودشان را تعدیل نکرده‌اند، سازمان بورس را متهم به اعمال فشار برشرکت‌های بورس می‌کنند، درحالی‌که این موضوع ابدا صحت ندارد.

سازمان بورس هیچ‌گونه اعمال فشاری در نحوه تدوین و ارائه گزارش‌های مالی شرکت‌ها نداشته و هیچ سیاست ویژه‌ای برای جهت دهی به گزارش‌های مالی شرکت‌ها نداشته و ندارد.

کد خبر 199085
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز