گروه بورس: ارزش معاملات آتی سکه در بورس کالا روز دوشنبه از مرز 30هزار میلیارد تومان، معادل 24.7میلیارد دلار عبور کرد و رکورد تازه‌ای در بورس کالا به ثبت رسید.

به گزارش همشهری، با آغاز بهمن‌ماه گویا زنگ رقابت برای خرید سکه در بورس کالا زده شد چرا که ارزش معاملات آتی سکه در بورس کالا در 10روز نخست بهمن‌ماه 122درصد رشد کرده است، این در حالی است که درست در طول همین مدت شاخص بورس تهران وارد مدار نزولی شده و ارزش معاملات بورس تهران از 150تا 200میلیارد تومان، روزانه به 80میلیارد تومان رسیده است. به‌نظر می‌رسد بخشی از نقدینگی موجود به سمت بازار سکه در معاملات آتی بورس کالا هجوم آورده وبخش دیگری به سمت بازارهای ارز و بازار نقدی سکه رفته است.

آمار‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران در 10روز نخست بهمن‌ماه 1730میلیارد تومان سکه خریده‌اند که این به‌معنای رشد 122درصدی ارزش معاملات آتی سکه است. سرمایه‌گذاران در هفته نخست بهمن‌ماه 1116میلیارد تومان و در سه روز ابتدای هفته جاری 613میلیارد تومان سکه در بورس کالا خریداری کرده‌اند.

این اطلاعات همچنین بیانگر آن است که با احتساب معاملات سه روز ابتدای هفته جاری ارزش معاملات آتی سکه در بورس کالا روز دوشنبه برای نخستین‌بار از مرز 30هزار میلیارد تومان معادل24.7میلیارد دلار (با احتساب هر دلار 1226تومان) عبور کرده و به 30هزارو287میلیارد تومان رسیده است.

با ادامه روند کنونی به‌نظر می‌رسد ارزش معاملات آتی سکه در بورس کالا تا پایان سال از مرز 35هزار میلیارد تومان هم عبور کند. بدون شک با درنظر گرفتن ارزش معاملات رینگ فلزی و نفت و پتروشیمی در بورس کالا به‌نظر می‌رسد امسال ارزش کل معاملات بورس کالا از مرز 60 هزار میلیارد تومان هم عبور کند و رتبه نخست بازار سرمایه ایران در سال 92به بورس کالا تعلق بگیرد.

کد خبر 199448
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز