چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۱
۰ نفر

گروه اقتصادی: اظهارات دیروز رئیس جمهور در مجلس پیرامون مسائل اقتصادی به ویژه هدفمندی یارانه‌ها و روابط میان قوا، باعث نشد که نمایندگان مجلس تذکرات مربوط به تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه سال آینده را فراموش کنند.

به گزارش همشهری، نمایندگانی که پس از سخنرانی رئیس جمهور و در مقام پاسخ به اظهارات وی دیروز در صحن علنی ایراد سخن کردند به طور مشترک موضوع تاخیر دولت درارائه لایحه بودجه را به چالش کشیدند و اعلام کردند که دولت بهتر بود به جای پرداختن به موضوعات حاشیه‌ای ، لایحه بودجه را سریع‌تر برای بررسی و تصویب به مجلس ارائه می‌کرد.

این تذکرات اگرچه در غیاب رئیس جمهور ایراد شد اما باعث شد تا رئیس مجلس ضمن تایید اخطارها و تکرار آن، از تذکر رهبری به دولت در این زمینه خبر دهد. به گزار ش همشهری، علی لاریجانی با بیان اینکه نامه‌ای به مقام معظم رهبری در خصوص تاخیر دولت در لایحه بوجه 92 ارسال کرده افزود: در این نامه عرض کردم که تأخیر در ارائه بودجه سال آینده ضررهای زیادی دارد و به کشور آسیب می‌رساند که مقام معظم رهبری هم در این خصوص به دولت تذکر دادند.

به گزارش همشهری، دولت بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس موظف است حداکثر تا 15آذرماه لایحه بودجه را به مجلس ارائه کند که با احتساب روزهای پایانی هفته جاری، دولت یک‌ونیم‌ماه تاکنون تاخیر داشته و این مسئله باعث می‌شود که عملا مجلس برای سومین سال پیاپی بودجه را به صورت دودوازدهم تصویب کند.

کد خبر 198083
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز