نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در جلسه دیروز کمیته مشورتی دولت و مجلس برای بررسی بودجه 92معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور در مقابل پرسش نمایندگان برای ارائه بودجه، سکوت کرده است، گفت:

به‌نظر می‌رسد در ارائه بودجه تصمیم‌گیر شخص رئیس‌جمهور است. به گزارش مهر، غلامرضا تاجگردون اظهار داشت: این جلسه دومین جلسه‌ای بود که تعدادی از نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه با مسئولان معاونت برنامه‌ریزی تشکیل دادند که البته نتیجه خاصی از این جلسه حاصل نشد و موضوع خاصی هم مورد بحث قرار نگرفت. وی گفت: در این جلسه هر قدر درباره زمان ارائه لایحه بودجه 92به مجلس از سوی دولت جویا شدیم، هیچ جوابی نشنیدیم و حتی از احتمال ارائه آن در زمان مشخصی هم سخن نگفتند.

یک عضو کمیته مشورتی دولت و مجلس برای بودجه 92با تأکید بر اینکه نمایندگان شرکت‌کننده در این کمیته مأموریتی از طرف مجلس ندارند، گفت: دولت باید بودجه را در مهلت قانونی به مجلس ارائه کند و تأخیر دولت در ارائه بودجه 92به بهانه اخذ نظر مشورتی مجلس قابل‌قبول نیست. جعفر قادری گفت: هیچ‌کس ادعا نکرده که نمایندگان مجلس عضو کمیته مأموریتی از طرف مجلس دارند و درصورتی که دولت اعلام کند که نشست مسئولان دولتی با مجلس بوده و در واقع القا شود که این نمایندگان از طرف مجلس مأمور شده‌اند اشتباه است و هر نماینده‌ای حق دارد که این موضوع را تکذیب کند.

انتقاد از تشکیل کمیته بودجه92

احمد توکلی نماینده تهران در مجلس نیز با ابراز مخالفت خود با جلسه مشترک تشکیل شده میان دولت و مجلس برای بررسی ارقام بودجه ازجمله نرخ ارز، گفت که دولت با این جلسه بار مسئولیت نابسامانی‌های ناشی از نرخ ارز، آن را به دوش مجلس خواهد انداخت. به گزارش مهر و به گفته توکلی، براساس اصل 52قانون اساسی تهیه بودجه کل کشور اختیار و وظیفه دولت و رسیدگی و تصویب آن اختیار و وظیفه مجلس شورای اسلامی است، بنابراین افرادی از مجلس که به این جلسه دعوت شده‌اند، هیچ نمایندگی از طرف مجلس ندارند و به همین دلیل حتی اگر دراین جلسه تفاهمی صورت گیرد، تفاهم بین مجلس و دولت نیست بلکه برای نمایندگان مخالف این تفاهمات محدودیت ابراز نظر فراهم و اختلاف داخلی در مجلس را زمینه‌سازی‌ می‌کند.

کد خبر 193850

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز