چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: تأخیر در ارسال لایحه بودجه برای کشور مضر است و من هم در نامه‌ای به مقام معظم رهبری به این نکته اشاره کرده‌ام و ایشان نیز به دولت تذکر داد؛ لذا باید این کار هر چه زودتر انجام شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت علی لاریجانی در نشست علنی چهارشنبه ۲۷ دی  مجلس شورای اسلامی، پس از پایان نطق‌های نمایندگان ضمن تشکر از رئیس جمهور و اعضای دولت که در مجلس حضور پیدا کرده بودند، گفت: اظهارات نمایندگان مجالی به وجود آورد که مسائل مهم کشور بهتر دیده شود و اکنون مهمترین مسئله ما وضعیت معیشت مردم است که دچار مشکلات عدیده شده اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: تورم و بیکاری از مسائل مهم کشور است و اظهارات نمایندگان نشان می داد که آنها دغدغه معیشت مردم را دارند و این موضوع را در قوه مقننه پیگیری می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر گاهی وزرا به مجلس خوانده می شوند، برای مسائل شخصی نیست بلکه برای حل مشکلات مردم باید از ابزار قدرت مجلس استفاده کرد و بنابراین نباید در این زمینه دلتنگی به وجود آید زیرا وظیفه مجلس چنین است.

وی یادآور شد: گاه در برخی افراد از این جهت که مجلس در اجرای قانون سرسختی دارد، گله مندی دیده می شود اما وظیفه مجلس چنین چیزی را ایجاب می کند وگرنه چه فایده دارد که نمایندگان وقت می گذارند و قانون می نویسند.

لاریجانی با تأکید بر اینکه اساس مدنیت و عدالت در کشور بر قانون و اجرای آن است تصریح کرد: قانون مؤلفه اصلی تجمع مجلس و دولت است و اگر ما دغدغه حل مشکلات معیشتی مردم را داریم، راهکار این است که قانون و عدالت محقق شود و ما از صحبت ها و اظهارنظرها استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: اگر رئیس جمهور در جلسات دیگر مجلس هم بخواهد حضور پیدا کند، ما استقبال می کنیم؛ البته خوب است که ایشان در مجلس برای استماع سخن نمایندگان حضور داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: اگر چه از نظر قانونی لزومی برای حضور رئیس جمهور وجود نداشت اما اینکه وی مستقیماً نظرات نمایندگان را استماع می کرد، بهتر بود.

لاریجانی با اشاره به تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه سالیانه یادآور شد: تأخیر در ارسال لایحه بودجه برای کشور مضر است و من هم در نامه ای به مقام معظم رهبری به این نکته اشاره کرده ام و ایشان نیز به دولت تذکر داد؛ لذا باید این کار هر چه زودتر انجام شود.

وی بیان کرد: سال آینده انتخابات را در پیش رو داریم و باید هر چه زودتر وضعیت کشور سامان پیدا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از تبعات تحریم ها را بی ثباتی در کشور دانست و گفت: باید سند راهنمای سال آینده که بودجه است، مدون شود و کار ساده ای نیست زیرا در کمیسیون های تخصصی مجلس باید مورد بحث قرار گیرد و بنابراین تأخیر دولت خلاف قانون است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در مورد قانون هدفمندسازی یارانه ها گفت: در مورد هدفمند کردن یارانه ها تأکید می کنم که اصل هدفمندی مورد قبول است اما مهم این است که این قانون به درستی اجرا شود و به قوانین دیگری که می تواند آن را تکمیل کند، پایبند باشیم.

لاریجانی تصریح کرد: اگر پس از اجرای قانون هدفمندی به حوزه هایی همچون حمل و نقل و یا بهداشت کم توجه باشیم برای کشور مشکل ایجاد می شود و البته مشکلات امروز هم به دلیل عدم دقت در اجرا بوده است.

وی با اشاره به بحث قانون اساسی گفت: نیازی به این نیست که در شرایط فعلی که مشکلات معیشتی مردم مطرح است، تذکر دهیم که همه در کشور باید مقید به اجرای قانون باشند و البته رهبر انقلاب به عنوان مسئول اصلی کشور از این امر صیانت می کند تا تعرضی در قانون اساسی نشود؛ بنابراین اگر کسی مسئله دارد به رهبری منعکس کند تا هیأت آنجا امور را بررسی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه همه ملزم به رعایت قانون هستند بیان کرد: رئیس جمهور باید قانون را ابلاغ کند اما مسئولیت آن بر عهده مجلس و شورای نگهبان است و نباید خلطی در وظایف صورت گیرد.

علی لاریجانی حضور رئیس جمهور در صحن علنی مجلس را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد این کار به فرهنگ قانون گرایی در کشور منجر شود.

کد خبر 198042
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز