گروه حوادث: «می خواستم خودکشی کنم اما لیوان آبمیوه آلوده به سیانور را اشتباهی به دختر دانشجو دادم و باعث مرگش شدم.»

متهم

این، ادعای عجیب یک جوان دانشجو است که دست به قتل دختر همکلاسی‌اش زده است. او بعد از جنایت قصد اخاذی سه میلیارد تومانی از خانواده دختر را داشت که به دام پلیس افتاد. نیمه شب 20دی‌ماه، مأموران پلیس تهران از ربوده شدن دختر دانشجویی توسط افراد ناشناس باخبر شدند.

فردی که خبر را به پلیس داده بود مادر دختر جوان به نام یاسمن بود. این زن که سراسیمه به اداره آگاهی رفته بود به مأموران گفت: ظهر امروز دخترم یاسمن برای رفتن به کافی نت و انجام کارهای تحقیقاتی دانشگاه از خانه خارج شد. چند ساعت گذشت و از او خبری نشد. کم‌کم نگرانش شده بودم و می‌خواستم با او تماس بگیرم که حدود یک ساعت و نیم قبل، پیامکی از او دریافت کردم.

در این پیامک نوشته شده بود: ما دخترتان را ربوده‌ایم و برای آزادی او باید سه میلیارد تومان پول نقد به‌صورت 300بسته چک پول 50هزار تومانی پرداخت کنید و اگر ماجرا را با پلیس در میان بگذارید، دیگر دخترتان را نخواهید دید. مادر یاسمن ادامه داد: وقتی پیامک را خواندم، ابتدا فکر کردم ماجرا یک شوخی است اما پس از آن هرچه با تلفن همراه دخترم تماس گرفتم، جوابی نشنیدم. برای همین تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس اطلاع دهم.

شروع تحقیقات

مأموران با دادن آموزش‌های لازم به مادر یاسمن از او خواستند درصورت تماس آدم‌ربایان با آنها وارد معامله شود. آنها در ادامه مشخصات خودروی تویوتا کرولایی را که دختر دانشجو سوار بر آن از خانه خارج شده بود، در سیستم سراسری پلیس ثبت کردند و به این ترتیب دستور توقیف و دستگیری سرنشینان این خودرو به پلیس سراسر کشور مخابره شد.از آنجا که احتمال داشت آدم‌ربایان درصورت اطلاع از حضور پلیس در پرونده، دختر جوان را به قتل برسانند، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان وارد عمل شدند و بررسی‌های اطلاعاتی برای ردیابی آدم‌ربایان شروع شد.

حقیقت تلخ

کمتر از 24ساعت از ماجرای ربوده‌شدن یاسمن گذشته بود که بررسی‌های گسترده کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران نتیجه داد و مخفیگاه فردی که پیامک تهدیدآمیز را برای خانواده دختر دانشجو فرستاده بود در منطقه کامرانیه شناسایی شد. تیم‌های عملیاتی پلیس به‌سرعت راهی این محل شده و آنجا را به‌صورت نامحسوس زیرنظر گرفتند.

مأموران در ادامه متوجه شدند که در این محل فردی به نام حمیدرضا، 25ساله زندگی می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌داد که این جوان همکلاسی یاسمن در دانشگاه بوده و از یک سال قبل او را به خوبی می‌شناسد. این احتمال وجود داشت که درصورت کوچک‌ترین اشتباه، حمیدرضا برای شناسایی نشدن از سوی گروگانش او را به قتل برساند و به همین دلیل کارآگاهان دورتادور محل زندگی او را محاصره کردند و در کمین فرصتی مناسب برای دستگیری مرد جوان و شناسایی همدستان احتمالی او نشستند.

چندین ساعت از محاصره این محل از سوی تیم‌های ویژه گذشته بود تا اینکه مأموران اطمینان یافتند حمیدرضا در این خانه تنهاست و همدستی ندارد. بنابراین نیمه شب 22دی‌ماه عملیات دستگیری او کلید خورد و مأموران در اقدامی ضربتی او را دستگیر کردند. با کشف تعدادی از مدارک شخصی متعلق به یاسمن در این محل، بازجویی از مرد جوان آغاز شد و وی در کمال ناباوری پلیس به قتل دختر جوان اعتراف کرد.

اعتراف عجیب

حمید رضا به مأموران گفت: روز حادثه به بهانه انجام پروژه تحقیقاتی دانشگاه، یاسمن را در فرمانیه ملاقات کردم و از او خواستم با هم به کافی‌نت برویم. من آن روز قصد خودکشی داشتم و مقداری سم سیانور همراهم بود. در بین راه به بهانه خوردن آبمیوه در مقابل یک آبمیوه‌فروشی توقف کردیم. دو لیوان آب پرتقال گرفتیم و بلافاصله در یکی از لیوان‌ها سم سیانور ریختم تا خودکشی کنم. اشتباهی آبمیوه حاوی سم را به یاسمن دادم و او بعد از سوار شدن به ماشین بیهوش شد و لحظاتی بعد فوت کرد.

من هم جسد او را به منطقه سوهانک بردم و در آنجا دفن کردم. در مسیر بازگشت به خانه نیز ماشین یاسمن را داخل کوچه‌ای خلوت پارک کردم. وی ادامه داد: پس از آن بود که یادم آمد وضعیت مالی خانواده یاسمن خوب است؛ به همین دلیل تصمیم گرفتم پیامک تهدیدآمیزی برای اخاذی سه میلیاردی از آنها بفرستم. سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به کشف جسد و خودروی مقتول گفت: تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده و ادعای متهم ادامه دارد.

کد خبر 197945
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز