همشهری آنلاین: بر اساس نامه‌ای که از سوی فدراسیون جهانی بازی‌های پیوند اعضا (WTGF) ارسال شده است، کلیه فعالیت‌های ورزشکاران پیوند اعضا توسط IOC به رسمیت شناخته می‌شود.

لوگوی فدراسیون

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، بیماران خاص و پیوند اعضا، طی نامه‌ای که الیور کاستر، رئیس فدراسیون جهانی بازی‌های پیوند اعضا (WTGF) به این فدراسیون ارسال کرده است، از این پس کلیه فعالیت‌های مربوط به ورزشکاران پیوند اعضا توسط کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به رسمیت شناخته می‌شود.

 اولین بازی‌های جهانی پیوند اعضا در سال 2001 به میزبانی ژاپن برگزار شده است و با توجه به این که این ورزشکاران فعالیت‌های زیادی در سطوح مختلف بین‌المللی داشته‌اند، توسط کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به رسمیت شناخته شده‌اند.

تیم‌های ملی پیوند اعضا ایران در آخرین حضور خود در هجدهمین دوره بازی‌های جهانی پیوند اعضا در سوئد با کسب 23 مدال طلا، 15 نقره و 18 برنز مقام پنجم را به خود اختصاص دادند. همچنین در چهارمین دوره بازی‌های پیوند اعضاء خاورمیانه که در امارات برگزار شد، با کسب 13 مدال طلا، 4 نقره و 1 برنز به مقام قهرمانی رسیدند.

گفتنی است طبق نظر الیور کاستر مسابقات جهانی پیوند اعضا بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد ورزشی در بین این ورزشکاران است و نوزدهمین دوره این مسابقات مرداد ماه سال آینده در دوربان آفریقای جنوبی برگزار می‌شود.

پیش از این ورزش‌های ناشنوایان توسط این کمیته به رسمیت شناخته شده بود.

کد خبر 197779
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز