همشهری آنلاین: طی حکمی از سوی دکتر کرم‌اله علیمرادی، رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، بیماران خاص و پیوند اعضاء، کاوه به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، و اسفندیاری فر به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ناشنوایان منصوب شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، کاوه از جمله مربیان با سابقه کشتی ایران است که چندین سال مربی تیم ملی کشتی آزاد ایران بوده است. وی قهرمانی در لیگ برتر کشتی ایران در دو سال اخیر را به همراه تیم ثامن‌الحجج در کارنامه خود دارد و پرافتخارترین مربی لیگ برتر کشتی آزاد ایران محسوب می‌شود. کاوه عضو سابق تیم ملی است که در مسابقات آسیایی سال 1983 نایب قهرمان قاره کهن شده است.

حسین اسفندیاری‌فر نیز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ناشنوایان شد. اسفندیاری‌فر سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران است و به عنوان مربی در مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی جوانان جهان در دانمارک مقام سوم و در ازبکستان مقام دوم را در کارنامه خود دارد . همچنین به همراه تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در مسابقات آسیایی تهران به مقام قهرمانی رسیده است.

همچنین طی حکمی از سوی دکتر علیمرادی، حمیدرضا گرشاسبی، مدیر کل ورزش و جوانان استان خوزستان به عنوان رئیس انجمن کشتی ناشنوایان منصوب شد.

پس ازاین انتصابات، اولین جلسه انجمن کشتی ناشنوایان برگزار شد. در این جلسه دکتر علیمرادی، رمضانعلی دولو، دبیر فدراسیون، حمیدرضا گرشاسبی، مدیر کل اداره ورزش و جوانان خوزستان و رئیس انجمن کشتی ناشنوایان، محسن کاوه، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ناشنوایان و حسین اسفندیاری‌فر، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ناشنوایان حضور داشتند.

در این جلسه پیرامون برگزاری اولین اردوی کنترل و کیفیت مهارتی ورزشکاران با عنوان کلینیک غربال‌گری در تاریخ سوم و چهارم بهمن برای اوزان 50 ، 55 و 60 کیلوگرم و در تاریخ پنجم و ششم بهمن برای اوزان 66، 74، 84، 96 و 120 کیلوگرم در کشتی آزاد و فرنگی با حضور 81 کشتی‌گیر ناشنوا بحث و تبادل نظر شد.

کلیه کشتی‌گیران دعوت شده به این اردو از شرکت‌کنندگان در اردوی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی و قهرمانان مسابقات انتخابی به میزبانی خوزستان و همچنین مدال‌آوران مسابقات قهرمانی کشور در سال 90 هستند.

بعد از این اردو کشتی‌گیرانی به تورنمنت بین‌المللی ترکیه اعزام شده و کشتی‌گیرانی نیز در اولین تورنمنت بین‌المللی چهار جانبه به میزبانی تهران شرکت می‌کنند و در نهایت کشتی‌گیران برتر به المپیک 2013 ناشنوایان در صوفیه بلغارستان اعزام می‌شوند.

کاوه و اسفندیاری‌فر از به کارگیری امکانات سازمان‌هایی مانند شهرداری خبر دادند و همچنین تمریناتی برای کشتی‌گیران ناشنوا در کنار تیم ملی کشتی فرنگی و آزاد شنواها در نظر گرفته‌اند.

در پایان نیز سرمربیان این دو تیم از انتخاب حمیدرضا گرشاسبی تشکر کردند و اظهار داشتند که تلاش می‌کنند تا در کشتی ناشنوایان نسبت به گذشته پیشرفت‌های زیادی حاصل گردد.

 

کد خبر 198667
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز