دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۶
۰ نفر

انتشار گزارش‌ها از وضعیت شوش در رسانه‌ها که آخرین آنها تشکیل کلونی موریانه‌ها در مخزن دیرینه‌شناسی شوش بود، دکتر میرعابدین کابلی باستان‌شناسی که در شوش نیز فعالیت کرده است را به واکنش واداشت.

ثبت جهانی شوش

 میرعابدین کابلی در آخرین اظهارات خود درخصوص وضعیت شوش به ایسنا گفت: وقتی در کمتر از دو سال، سازمان میراث فرهنگی ریاست سه نفر را به‌خود دیده است، درباره خوب بودن وضعیت محوطه‌ای مانند شوش چه انتظاری می‌توان داشت؟ میرعابدین کابلی یکی از باستان‌شناسانی است که در محوطه تاریخی شوش کاوش کرده و قرار بود پاییز یا زمستان امسال نیز برنامه کاوش دیگری در شوش داشته باشد که هنوز خبری از شروع آن نیست.به گفته کابلی فقط شوش نیست که چنین وضعیتی دارد؛ اصلا کجا را در ایران می‌توان پیدا کرد که وضعیتش خوب باشد؟

وقتی پشت‌سر هم و با فاصله‌ای کم، رئیس سازمان میراث فرهنگی تغییر می‌کند، چه انتظاری می‌توان داشت؟ وی افزود: در کنار شرایطی که در شوش شاهد آن هستیم، می‌شنویم که قرار است شوش ثبت جهانی شود و پرونده آن در حال تهیه شدن است اما گویی موضوع ثبت‌جهانی و تهیه پرونده برای آن، به یک دکان تبدیل شده است. من در گذشته، پرونده‌ای را برای این محوطه تهیه کردم و به آقای گلشن که در آن زمان مسئولیت داشت، دادم. شهریار عدل هم که در تهیه پرونده‌های ثبت جهانی نقش داشت، آن را تأیید کرد اما باز هم افراد دیگری به تهیه پرونده ثبت جهانی برای شوش مشغول شدند.

کد خبر 197724

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز