پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی از پزشکان متخصص قلب یک مرکز پزشکی در شهر فرایبورگ آلمان موفق به ساخت دستگاهی شدند که با قرار گرفتن در بدن، بیماران قلبی را از ایست قلبی (سکته) آگاه می‌کند

دستگاه هشداردهنده سکته

به گزارش ایرنا، این دستگاه که برای اولین بار در اروپا به دست متخصصان آلمانی ساخته و مورد آزمایش قرار گرفته است، قادر خواهد بود به میزان قابل ملاحظه‌ای خطرات ناشی از سکته‌های ناگهانی قلبی را کاهش دهد.

براساس این گزارش،دستگاه هشدار دهنده سکته به اندازه یک باتری کوچک است که با قرار گرفتن زیر پوست در سمت چپ قفسه سینه و درقسمت بالایی قلب، هرگونه تغییر وضعیت و نوسان در عملکرد قلب را کنترل کرده و با ارسال علائم هشدار دهنده به بیمار اطلاع می‌دهد.

برای دریافت پیام‌های ارسالی از سوی دستگاه هشدار دهنده، گیرنده‌ای طراحی شده که در اختیار فرد مبتلا به بیماری قلبی گذاشته می‌شود تا هشدارها را دریافت و ثبت کند.

با روشن شدن هرکدام از دو لامپ ریز هشدار دهنده دستگاه گیرنده، بیمار از وضعیت قلبی خود آگاهی یافته و هر لامپ روشن مشخص کننده میزان حاد بودن شرایط است و اینکه بیمار به پزشک مراجعه کند یا با سرعت به بیمارستان منتقل شود.

نام این دستگاه "محافظ" گذاشته شده و قرار است درمورد بیمارانی که از خطر پذیری بالایی برای قرار گرفتن در معرض سکته قلبی برخوردارند و همچنین بیماران با قندخون بالا و یا کسانی که به گرفتگی عروق مبتلا هستند استفاده شود.

به گفته دکتر ماکسیمیلیان هارتمن، از مرکز قلب فرایبوگ، درحال حاضر تنها تعدادی از بیماران به صورت گزینش شده دراین مرکز تحقیقاتی از این دستگاه استفاده می‌کنند و نمونه‌های ساخته شده عملکرد خوبی از خود نشان داده و قرار است بعد از انجام آزمایش‌های نهایی و تولید انبوه به صورت عمومی مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 197469
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز