شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: محدود کردن تعداد شیفت‌های کار در شب می‌تواند خطر ابتلا به ناراحتی‌های قلبی را کاهش دهد.

night working

افرادی که ساعت کار منظم و ثابتی ندارند، بیشتر از افرادی که در ساعات مشخص و منظم روز کار می‌کنند در معرض خطر سکته قلبی قرار دارند.

محققانی از کانادا و نروژ با بررسی و تجزیه و تحلیل نتایج 34 پژوهش که پیش از این انجام شده بود، به این نتیجه رسیده‌اند.
به گزارش بی‌بی‌سی، بررسی تحلیلی این محققان بر روی مطالعاتی انجام شده که پیش از این بر روی بیش از 2‌میلیون نفر شاغل در بریتانیا صورت گرفته بود و نشان می‌داد که کار کردن در شیفت‌های متفاوت سبب بر هم خوردن ساعت طبیعی بدن می‌شود و بر شیوه زندگی چنین کارکنانی تاثیر منفی می‌گذارد.

همچنین در تحقیقات پیشین مشخص شده بود که کار کردن در شیفت‌های متفاوت خطر افزایش فشار خون و ابتلا به بیماری دیابت را به همراه دارد.

حالا تحقیقات تازه نشان می‌دهد که کار کردن غیر منظم سبب ۲۳ درصد افزایش احتمال ابتلا به سکته قلبی، ۲۴ درصد افزایش احتمال ابتلا به عارضه قلبی و پنج درصد افزایش احتمال ابتلا به سکته مغزی می‌شود.

دن هاکام، استاد دانشگاه وسترن در ایالت اونتاریو کانادا، در این زمینه می‌گوید: افرادی که در شیفت‌های نامنظم کار می‌کنند بیش از افرادی که ساعات کار ثابت و منظم دارند بدخواب و بد‌غذا هستند.

به گفته هاکام، افرادی که شب کار می‌کنند به دلیل فعالیت دائمی سیستم عصبی بدن خود دچار اضافه وزن و افزایش کلسترول خون می‌شوند.

جین وایت، مدیر تحقیقات و اطلاع رسانی در موسسه ایمنی و سلامت شغلی نیز، شیفت‌های نامتعارف مثل شب‌کاری را سبب به هم ریختن اشتها و قوه هاضمه افراد می‌داند.

در هرحال تحقیقات اخیر نشان داده است که محدود کردن تعداد شیفت‌های کار در شب می‌تواند خطر ابتلا به ناراحتی‌های قلبی را کاهش دهد.

برای افرادی که ناچارند در شیفت‌های متفاوت، به خصوص شب‌ها کار کنند، خوردن غدای مناسب، ترک سیگار و افزایش فعالیت بدنی می‌تواند در حفظ سلامت قلبی بسیار موثر باشد.

 

کد خبر 179043
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز