چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

گروه اجتماعی: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی خبر داد: در 9ماهه اول امسال شش درصد تلفات تصادفات و در آبان‌ماه سال‌جاری8.5 درصد این آمار کاهش یافت.

سردار اسکندر مومنی که در حاشیه برگزاری جلسه بازآموزی رانندگان ناوگان عمومی حمل مسافر سخن می‌گفت و ایسنا خبر آن را منتشر کرد، ادامه داد: در 9ماهه اول امسال با رانندگانی که تصادفات منجر به فوت و جرح داشته‌اند برخورد و دفترچه رانندگی آنها گرفته شده است که تعداد آنان از آبان‌ماه سال‌جاری تا‌کنون به 100مورد می‌رسد. او درباره حوادث رانندگی استان تهران اظهار کرد: به‌دلیل افزایش سفرها آمار تلفات استان تهران هر‌سال بیشتر بوده اما امسال کاهش یافته است.

مومنی با اشاره به همکاری بسیار خوب مردم در اجرای طرح زوج و فرد گفت: مردم در اجرای این طرح همکاری بسیار خوبی با پلیس داشتند؛ البته اجرای چنین طرح‌هایی روش پایداری نیست و لازم است موضوع آلودگی هوا به‌صورت ریشه‌ای حل و تلاش شود که منشأ آلودگی رفع شود. از مهم‌ترین منشأهای آلودگی هوا سوخت و خودروست و لازم است که سوخت و خودروهای ما با استاندارد
یورو چهار عرضه شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به پرسش ایسنا درباره اقدامات پلیس در اجرای طرح زوج و فرد و سراسری شدن این طرح، اظهار کرد: لازم است راه‌حل‌های درازمدت برای رفع آلودگی هوا در پیش‌گیریم و منشأ آلودگی را رفع کنیم.
او تأکید کرد:

سال گذشته و امسال خودروها باید با استاندارد یورو چهار عرضه می‌شدند و دلیلی ندارد خودرویی با 18لیتر مصرف فعالیت کند؛ در این شرایط لازم است وظیفه نظارتی خود را به درستی انجام دهیم. مومنی ادامه داد: لازم است در تولید خودرو استانداردهای لازم را درنظر بگیریم و خبری شنیده‌ام مبنی بر اینکه از اوایل سال آینده قرار است سوخت یورو چهار عرضه شود که از شنیدن این خبر خوشحال شدم، ما نیز ملزم هستیم مواردی را که سازمان استاندارد یا محیط‌زیست تأیید یا رد می‌کنند، اعلام کنیم و در موعد مقرر جلوی شماره‌گذاری خودروها را بگیریم و امیدواریم این بار محکم بایستند و عقب‌نشینی نکنند.

او با اشاره به کاتالیست خودروها اظهار کرد: خودروهایی وارد بازار شده‌اند که از کاتالیست برخوردار نبوده‌اند، از سوی دیگر یدک کاتالیست نیز در بازار موجود نیست و پس از فرسوده شدن کاتالیست خودروها صاحبان آن خودروها مجبور می‌شوند که کاتالیست را برای بهبود وضعیت موتور خود بردارند.مومنی از مردم درخواست کرد تا حد امکان استفاده از خودروهای تک سرنشین را کاهش دهند. رئیس پلیس راهور ناجا درباره راه‌اندازی مجدد سرویس ادارات، اظهار کرد: لازم است سرویس‌های آسان، سریع، ایمن و در دسترس داشته باشیم؛ این کار می‌تواند در کاهش تولید سفر مؤثر باشد.

کد خبر 197430
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز