رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به کاهش8.4درصدی کشته‌های تصادفات در آبان‌ماه از ایمنی پایین خودروهای داخلی انتقاد کرد و گفت: اگر دست من بود هیچ وقت اجازه نمی‌دادم خودروهایی مانند پراید، وانت پیکان و وانت نیسان شماره‌گذاری شوند.

سردار اسکندر مومنی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: دو خودرو در یک مسیر تصادف می‌کنند ؛ یکی خودرو استانداردی با سرعت 200کیلومتر بر ساعت که تلفاتی نمی‌دهد و دیگری خودرویی با سرعت 80کیلومتر بر ساعت که کشته می‌دهد و این یعنی تفاوت ایمنی در خودرو.

وی با اشاره به اینکه باید حداقل‌های مورد نظر را در خودروهای تولیدی داشته باشیم تأکید کرد: شرکت‌های خودروساز باید این حداقل‌ها را رعایت کنند.وی با اشاره به اینکه شماره‌گذاری خودروها براساس مجوزهای صادره از دستگاه‌های ذی‌ربط انجام می‌شود، افزود: قانون می‌گوید اگر خودرویی را سازمان استاندارد و محیط‌زیست تأیید کردند، پلیس باید آن‌را شماره‌گذاری کند.

اما به صراحت باید بگویم اگر دست من بود هیچ وقت اجازه نمی‌دادم خودروهایی مانند پراید یا وانت پیکان و وانت نیسان به‌دلیل داشتن بیشترین کشته‌های تصادفات و ایمنی بسیار پایین شماره‌گذاری شوند. رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به کاهش شمار کشته‌های تصادفات رانندگی در کشور گفت: براساس آمارهای پزشکی قانونی برای نخستین‌بار در کشور طی دو سال متوالی هر‌ماه شاهد کاهش کشته‌های تصادفات بوده ایم که این امر رکوردی در کاهش کشته‌های تصادفات است.

وی با اشاره به اینکه 14هزار و 126نفر از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه در تصادفات رانندگی کشور کشته شدند، افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل5.8 درصد معادل 870 نفر کاهش نشان می‌دهد.

کد خبر 195931
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز