مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین روبات فضانورد ناسا که برای ماه‌ها به تمرین و یاد‌گیری کارهای مختلف مشغول بود، هفته گذشته در ایستگاه فضایی بین‌المللی درحال انجام کارهای مختلف دیده شده‌است.

روبونات 2

به گزارش نیوساینتیست، روبونات 2 یا R2 هفته گذشته درحالی در ایستگاه فضایی بین‌المللی دیده‌شده است که در حال فشردن کلید‌ها و تنظیم سوئیچ‌های داخل ایستگاه بوده‌است. این روبات که به همراه آخرین ماموریت شاتل دیسکاوری به ایستگاه فضایی فرستاده شد درحال حاضر به همراه 6 فضانورد دیگر ایستگاه ساکن مدار زمین است.

تفاوت در اینجا است که همکاران وی گاه و بی‌گاه به زمین باز می‌گردند،‌اما روبونات تاکنون یکبار هم به مرخصی نرفته‌است. این روبات حاصل پروژه‌ای 15 ساله برای ساخت روباتی انسان‌نما است که می‌تواند به همراه انسان ها در فضا فعالیت کند. ابعاد، شکل و دست‌های شبه‌انسانی این روبات که از سرانگشتانی حساس به لمس برخوردار است، به این روبات امکان می‌دهد تا ابزارها را جا‌به‌جا کرده و کنترل کند. اما سرعت کمتر از دومتر بر ثانیه دست‌های این روبات باعث شده وی با عجله کمتری نسبت به انسان‌های همکارش به انجام وظایف بپردازد.

 

روبونات 2

این روبات از قابلیت کنترل از راه دور توسط ساکنان ایستگاه یا اتاق فرمان بر روی زمین برخوردار است،‌اما فعالیت‌هایی که به صورت خودکار انجام می‌دهد برای استفاده از روبونات در ماموریت‌های آینده به سوی مریخ و فراتر از آن، فواصلی که تاخیر ارتباطاتی می‌تواند مشکل‌ساز باشد، بسیار حیاتی است.

کد خبر 197392
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز