همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح سه مرحله‌ای دولت سوریه نشان از عزم جدی این دولت برای اصلاحات و تغییرات سیاسی دارد، گفت: مجلس شورای اسلامی از اقدامات اصلاحی بر مبنای رأی ملت سوریه استقبال می‌کند.

دکتر علی لاریجانی در نشست علنی سه شنبه ۱۹دی ماه مجلس شورای اسلامی در سخنان پیش از دستور خود گفت: از ابتدای رفتارهای ماجراجویانه غرب و برخی کشورهای منطقه جمهوری اسلامی تأکید کرد که اصلاحات دموکراتیک در سوریه باید با اراده ملت سوریه و با همفکری گروه های مختلف صورت بگیرد و این امر نیاز به امنیت دارد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه در دو سال اخیر برخی کشورها با تصور اینکه به یکی از کشورهای مقاوم در مقابل رژیم صهیونیستی لطمه بزنند و برخی با توهم تسلط منطقه ای با ارسال سلاح و سایر تجهیزات به ناامنی در سوریه دامن زدند.

وی اضافه کرد: اینک بعد از دو سال که این کشورها به ملت سوریه لطمات مالی و جانی سنگینی وارد کرده اند حداقل این معنا را باید فهم کرده باشند که با نتیجه گیری و فرصت طلبی و اعزام نیرو و سلاح آن هم از کشورهایی که بوی دموکراسی به مشامشان نخورده نمی توانند تغییراتی در سوریه دهند و حال در معرض آزمونی دیگر قرار گرفته اند.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه طرح سه مرحله ای دولت سوریه نشان می دهد که این دولت عزم جدی در اصلاحات و تغییرات سیاسی دارد ، گفت: طبعاً باید زمینه های امنیتی اجرای این طرح فراهم شود و این طرح قابلیت حل مسئله را دارد.

طرح اسد اتمام حجت با ماجراجویان منطقه است

رئیس قوه مقننه با تأکید بر اینکه طرح سه مرحله ای دولت سوریه با کشورهایی که در این دو سال برخورد ماجراجویانه داشتند اتمام حجت می کند، اظهار داشت: در این طرح مسیر اصلاحات سیاسی را بر مبنای انتخابات قرار داده اند و اراده ملت سوریه آن را سامان خواهد بخشید و لذا کشورهایی که در این دو سال مستمراً مرثیه دموکراسی در سوریه می خواندند باید بدانند که مقابله با این طرح به معنای جنگ افروزی علیه استقرار دموکراسی در سوریه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی از اقدامات اصلاحی بر مبنای رأی ملت سوریه استقبال می کند و امیدوار است گام های استوار در جهت تحقق این طرح برداشته شود.

دکتر لاریجانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سالگرد قیام مردم قم در ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۶ گفت: این قیام مبدأ انقلاب اسلامی شد و ارکان حکومت استبدادی شاه را به لرزه انداخت.

وی در ادامه افزود: جرقه این قیام از مقاله ای فضاحت بار آغاز شد که ساواک با محاسبات غلط علیه شخصیت محبوب ملت امام راحل(ره) تدوین و منتشر کرد.

کد خبر 197233
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز