سلام فیاض نخست‌وزیر دولت خودگردان فلسطین دیروز در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس گفت: به‌دلیل عدم‌انجام کمک‌های مالی از سوی اعراب به فلسطین، دولت خودگردان در آستانه ورشکستگی قرار دارد.

سلام فیاض

به گزارش آسوشیتدپرس، فیاض در این مصاحبه گفت: وضعیت مالی تشکیلات خودگردان در سال‌های اخیر به‌شدت وخیم شده و دچار بحران بی‌سابقه مالی شده‌است. دلیل آن هم این است که کشورهای عربی صدها میلیون دلار کمک مالی وعده داده‌شده خود را به فلسطینیان نداده‌اند و اکنون دولت خودگردان توان پرداخت حقوق 150هزار کارمند خود را ندارد؛ به همین‌خاطر شمار فقرای فلسطینی در یک سال اخیر دوبرابر شده‌ و اکنون نیمی از جمعیت چهار میلیون نفری ساکن کرانه باختری در فقر به‌سرمی‌برند.

بعد از آنکه درخواست فلسطینیان برای ارتقای جایگاه حقوقی‌‌شان در سازمان ملل با رأی بالای اعضای مجمع عمومی این سازمان به تصویب رسید، رژیم صهیونیستی درآمدهای مالیاتی که به دولت خودگردان تعلق می‌گرفت را به این دولت نداد تا در تنگنای مالی قرار بگیرد. اتحادیه عرب اعلام کرد که برای جبران این کار تل‌آویو، کمک‌های مالی‌اش را به دولت خودگردان بیشتر می‌کند. اما به گفته سلام فیاض این کمک‌ها صورت نگرفته‌است.

در همین حال نتیجه یک تحقیق مالی از عملکرد بودجه‌ای تشکیلات خودگردان فلسطین نشان می‌دهد که سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین نزدیک به دوسوم بودجه سالانه این تشکیلات را دریافت می‌کنند و آن را صرف تأمین امنیت دشمن صهیونیستی و ممانعت از بروز انتفاضه سوم و سرکوب رهبران، فعالان و حامیان جنبش مقاومت اسلامی حماس می‌کنند. مرکز مطالعات اقتصادی ماس با انتشار پژوهشی جدید اعلام کرد: تشکیلات امنیتی دولت خودگردان بیشتر به فکر حفاظت از امنیت اسرائیل است تا خود فلسطینیان.

اعتصاب غذا در حمایت از فلسطینیان

دو هزار نفر از حامیان اسیران فلسطینی دیروز در کشورهای غربی و عربی برای اعلام همبستگی با اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کردند. به گزارش ایسنا، این اعتصاب اعتراضی را جمعیت جهانی شکست قید و بندها برنامه‌ریزی کرده‌است. این در حالی است که از پنج ‌ماه پیش گروهی از اسرای فلسطینی درون زندان‌های رژیم صهیونیستی در اعتراض به شرایط وخیم نگهداری‌شان و همچنین عدم‌اجازه ملاقات آنها با خانواده‌هایشان در اعتصاب غذا به‌سرمی‌برند.

 

کد خبر 197166
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز