دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۷:۲۴
۰ نفر

گروه سلامت: آمارها نشان می‌دهند سالانه هفتصد هزار آمریکایی به بیماری سوزاک مبتلا می‌شوند.

مرکز فدرال کنترل بیماری‌های ایالات متحده (CDC) اعلام کرده بیماری سوزاک در این کشور به تازگی در برابر درمان‌های دارویی مقاوم شده و در حال شیوع در سراسر ایالت متحده آمریکا است؛ به طوری که کارشناسان می‌گویند برای مقابله با این بیماری به درمان‌های جدیدتری نیاز است.

CDC همچنین به پزشکان هشدار داده که برای درمان بیماری سوزاک که یکی از شایعترین بیماری‌های مقاربتی در آمریکا است دیگر نوع خاصی از آنتی‌بیوتیک را تجویز نکنند. این هشدار بعد از مطالعاتی اعلام شد که نشان می‌داد میزان این بیماری در میان مردان 26 شهر ایالات متحده در سالهای 2001 تا 2006 به شدت در حال افزایش است.

 گفتنی است 3/13 درصد از این تعداد در برابر آنتی‌بیوتیکی به نام فلورکینولون (fluoroquinolon) در نیمه اول سال 2006 مقاومت نشان دادند. جالب است که این میزان در سال 2001 کمتر از یک درصد بوده است.

دکتر کوین سنتون از پزشکان مرکز فدرال کنترل بیماری‌ها در این باره می‌گوید: در حال حاضر برای درمان این بیماری تقریبا به بن‌بست رسیده‌ایم و نیاز مبرمی به درمان و داروهای جدید برای مقابله با سوزاک داریم.

در گذشته داروهای خوراکی معروف به سایپروفلوکساسین، افلاکساسین و لوفلاکسین برای درمان سوزاک توصیه می‌شدند، ولی در حال حاضر در آمریکا تنها آنتی‌بیوتیک سفالوسپورین را که یک داروی تزریقی است برای درمان این بیماری توصیه می‌کنند.

آمارها نشان می‌دهند سالانه هفتصد هزار آمریکایی به بیماری سوزاک مبتلا می‌شوند و این بیماری بعد از کلامیدیا دومین بیماری شایع مقاربتی در آمریکا است. سوزاک می‌تواند در مردان و زنان منجر به نازایی و عقیمی شود و در ضمن انتقال ویروس ایدز را آسانتر سازد. بر اساس برآورد سازمان جهانی بهداشت بیشتر از ۳۳۰ میلیون مورد جدید بیماریهای مقاربتی قابل درمان از جمله سیفیلیس و سوزاک سالانه در دنیا بروز می‌کند و در واقع روزانه شاهد بروز حدود یک میلیون مورد جدید از بیماریهای مقاربتی در دنیا هستیم.

 سالانه تقریبا 000/400 مورد بیماری سوزاک در آمریکا گزارش می‌شود. همچنین میزان سوزاک در میان افراد بالغ در آمریکا 300 مرتبه بالاتر از کشورهای دمکراتیکی است که مردم آنجا کمتر مذهبی‌اند.

 آمریکا همچنین از نرخ بسیار بالا و منحصر به‌فرد بیماری مقاربتی سیفلیس و یا سقط جنین در میان بزرگسالان رنج می‌برد. سوزاک سالانه بیش از یک میلیون زن را در ایالات متحده آمریکا مبتلا می‌سازد و در 10 درصد زنان باعث حاملگی نابجا و نازایی می‌گردد.

در سال 2002 میلادی 351852 مورد سوزاک به CDC گزارش شده است. در ایالات متحده آمریکا تقریباً 75 درصد از کل موارد گزارش شده سوزاک در افراد بین 29- 15 سال بوده است. همچنین بیشترین میزان عفونت اغلب در زنان بین سنین 19-15 سال و در مردان بین سنین 24-20 سال است.

کد خبر 19706

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز