جمعه ۲۲ دی ۱۳۸۵ - ۱۴:۱۷
۰ نفر

گروه سلامت: پزشکان گمان می‌کردند فقط یک عفونت است که هر موقع بیمار بخواهد درمان می‌شود. حالا محققان می‌گویند گنوکوک، عامل این عفونت، موذی‌تر از این حرفهاست و می‌تواند باعث بروز سرطان مثانه هم بشود.

از آنجا که محققان دانشگاه هاروارد در آمریکا به رابطه بین این عفونت و آن سرطان شک کرده بودند، بیش از 51 هزار و 500  نفر از مردان را به طور تصادفی انتخاب کردند و تحت نظر گرفتند.

بررسی این افراد نشان داد 286 نفر از آنها که سوزاک داشتند، سرطان مثانه هم پیدا کرده‌اند. وقتی آمار آنها که عفونت را نداشتند، گرفتند، متوجه شدند سرطان در بین آنها که عفونت را داشته‌اند، دو برابر سایر افراد است.

جالب این که افراد با سابقه عفونت، سرطان مهاجم‌تری نسبت به بقیه افراد پیدا می‌کردند که به درمان هم کمتر جواب می‌داد. این موضوع در مورد سیگاری‌ها هم به همین ترتیب بود. 

مجریان این تحقیق درباره رابطه بین سرطان و عفونت می‌گویند، احتمالاً در موقع عفونت سوزاکی، مثانه به خوبی تخلیه نمی‌شود و این موضوع یک التهاب مزمن را با خودش می‌آورد.

این التهاب در درازمدت باعث می‌شود زمینه بروز سرطان مثانه در این افراد فراهم شود. سرطان مثانه نهمین سرطان شایع در سراسر دنیاست.

کد خبر 13128

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز