دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۰۵:۰۵
۰ نفر

گروه محیط‌زیست: درحالی‌که هنوز راهکار کارسازی برای نجات دریاچه ارومیه به اجرا در نیامده و این دریاچه همچنان در انتظار اقدامات اجرایی مسئولان به سر می‌برد، روز گذشته خبری روی خروجی سایت تغییر اقلیم قرار گرفت که وخامت این دریاچه را بیش از پیش آشکار می‌کند.

دریاچه ارومیه

در این خبر آمده است: بررسی‌ها نشان می‌دهد که مساحت دریاچه ارومیه از پنج‌هزارکیلومترمربع در ژانویه2009 به سه‌هزار و500 کیلومترمربع در ژانویه 2013رسیده‌است. این بدان معناست که دریاچه ارومیه طی گذشت تنها چهار سال، 30درصد کاهش مساحت داشته‌ است.

آنطور که در سایت تغییر اقلیم آمده است، پس از چند روز پنهان‌ماندن دریاچه ارومیه پشت ابر، عکس‌های ماهواره‌ای جدید شرایط نامطلوبی را در مورد آن نشان می‌دهند؛ به‌خصوص هنگامی که شرایط کنونی با وضع دریاچه در سال‌های قبل مقایسه می‌شود. آخرین عکس موجود از دریاچه ارومیه نشانگر کاهش مساحت هزارو500 میلیون کیلومتری دریاچه ظرف تنها چهار سال اخیر است.

آذرماه امسال همایش بین‌المللی «ارومیه، چالش‌ها و راهکارها» با حضور کارشناسان داخلی و خارجی در ارومیه برگزار شد؛ همایشی که انتظار می‌رفت در تصمیم‌گیری و به‌دست دادن راهکاری علمی و مؤثر برای نجات ارومیه تحولی ایجاد کند اما هنوز از خروجی این همایش خبری منتشر نشده است.

کد خبر 197045

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز