گروه محیط‌زیست: عضو فراکسیون محیط‌زیست روز گذشته از تمهیداتی برای مقابله با پدیده ریزگردها خبر داد و گفت: جلساتی در این زمینه برگزار شده و اقداماتی نیز در دوبخش صورت گرفته است.

مهرداد بائوج لاهوتی ادامه داد: در بخش اول این طرح با استفاده از تکنولوژی‌های روز در بعضی از شهرهای کشور با آلودگی هوا و گردوغبار مقابله می‌شود.

این نماینده مجلس در گفت‌وگو با فارس افزود: بخش دیگر این طرح مربوط به کشورهای همسایه ایران است که آنها هم باید برای مقابله با آلودگی‌های گردوغبار وارد عمل شوند. همچنین این موضوع را باید مسئولان سازمان محیط‌زیست و سایر مسئولان مدنظر داشته و پیگیری کنند. وی خاطرنشان کرد: امروز در دنیا برای مقابله با آلودگی‌های هوا و گردوغبار از تکنولوژی‌های روز استفاده می‌شود بنابراین ما هم باید در این زمینه از این تکنولوژی‌ها استفاده کنیم.

وزارت نیرو برای ارومیه طرح بدهد

عضو فراکسیون محیط‌زیست مجلس درباره آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفت: وزارت نیرو به‌عنوان متولی اصلی احیای دریاچه ارومیه باید یک بررسی ویژه درباره علل خشک‌شدن این دریاچه داشته باشد. وی افزود: میزان متوسط بارندگی در کشور ما کم نشده است بنابر‌این باید دید چرا سرشاخه‌هایی که آب به دریاچه ارومیه وارد می‌کرده‌اند حذف شده است. بائوج لاهوتی اضافه کرد: در حال حاضر ما منتظر آخرین ارزیابی‌های وزارت نیرو از دریاچه ارومیه هستیم زیرا پیشنهادهای آنها می‌تواند پیشنهادهای کارشناسی باشد.

وی با بیان اینکه به‌عنوان مثال طرحی در داخل مجلس وجود دارد که از رودهای ارس و سایر رودها به دریاچه ارومیه آب انتقال دهیم گفت: این طرح‌ها ممکن است هر کدام ضایعات و اشکالاتی به همراه داشته باشد بنابر این تا پیشنهادهای وزارت نیرو به ما اعلام نشود تصمیم گرفتن در مورد دریاچه ارومیه ممکن است به سایر نقاط آن آسیب وارد کند.

عضو فراکسیون مجلس در بخشی از سخنان خود از بررسی طرح کاهش زمان معاینه فنی خودروهای نو از پنج به دو سال خبر داد و گفت: در حال حاضر طرحی در فراکسیون محیط‌زیست مجلس در حال بررسی است که در این طرح معاینه فنی اتومبیل‌ها از پنج سال به دو سال کاهش پیدا خواهد کرد زیرا مهم‌ترین دلیل آلودگی هوای کشور اتومبیل‌ها و خودروهای فرسوده است.

 

کد خبر 188715

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز