مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

گروه شهری: تا عید نوروز پل جدید کن در محل تقاطع بزرگراه فتح (جاده قدیم کرج) نصب خواهد شد.

bridge

از نظر مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهردار تهران نصب این پل ظرف مدت چهار ‌ماه یک رکورد به شمار می‌رود. بنا براین گزارش پایه‌های پل کن 24آبان‌ماه در جاده قدیم کرج بر اثر بارندگی فروریخت، علت تخریب این پل، تنگی معبر و آب‌شستگی دو پایه از شش پایه پل اعلام شد؛ به‌نحوی که آب ناشی از بارندگی به‌جای عبور از پنج دهنه، تنها از یک دهنه رد و موجب شد دو پایه پل نشست کند.

علاوه بر تخریب پل کن، پل جدید متعلق به راه‌آهن تهران- تبریز که در این محدوده در حال ساخت بود نیز سقوط کرد و موجب گره ترافیکی شدیدی در جاده مخصوص کرج شد؛ به‌طوری که تمامی بار ترافیکی جاده قدیم به جاده مخصوص تزریق شد. وی در این‌باره گفت: ما با تلاش شبانه‌روزی توانستیم پل شمال را حفظ کنیم و در کمتر از یک‌ماه آینده و به فوریت دو پلی که به‌صورت فلزی به محل حمل می‌شود را نصب می‌کنیم تا متعاقب آن دو خط ترافیکی را به محل باز گردانیم.

به گفته حسینی سازه پل جدید کن به تهران رسیده و بعد از اتمام احداث کوله و اجرای فونداسیون، پل جدید نصب خواهد شد و پل فلزی جایگزین پل بتنی می‌شود؛ چرا که ساخت پل فلزی به زمان کمتری نیاز دارد و ترافیک زودتر به محور منتقل می‌شود.

کد خبر 196892
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز