شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناس مواد آشامیدنی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد توصیه کرد: از قرار دادن سبزی سرخ شده داخل فریزر خودداری کنید.

رضا مورکیان در گفت‌وگو با ایسنا، با توصیه بر خودداری از قرار دادن سبزی سرخ شده داخل فریزر، اظهار کرد: چنانچه سبزی سرخ شود، مواد مضر روغن در سبزی ذخیره می‌شود.

وی گفت: برای فریز کردن سبزی باید سعی شود بعد از خرد کردن سبزی، حرارت مختصری به آن داده شود. از آنجا که سبزی با حرارت دیدن آب می‌اندازد و بخار روی آن می پیچد، نیازی به سرخ کردن با روغن ندارد پس از آن که آب سبزی تبخیر شد، باید اجازه داد تا سبزی سرد شده و در لایه های نازک بسته بندی و داخل فریزر قرار گیرد.

مورکیان تصریح کرد: سبزی را می توان 2 تا 3 ماه در فریزر نگهداری کرد و اگر بیش از این مدت داخل فریزر بماند ارزش تغذیه آن کم نمی‌شود بلکه مواد معطر آن کم می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر بسته‌بندی مواد غذایی منجمد شده را از داخل فریزر بیرون آورده و از حالت انجماد درآید و پس از مصرف، مقداری از آن مجددا داخل فریزر قرار گیرد، املاح و ویتامین‌ها و مواد معطر آن خارج می‌شود بنابراین این ماده غذایی ارزش تغذیه‌ای ندارد. در این حالت در مورد سبزی فقط از فیبر آن می‌توان استفاده کرد.

این کارشناس در پایان گفت: اگر سبزی در بسته‌های صاف و مقطع بسته‌بندی و داخل فریزر قرار داده شود و زمان استفاده، بسته بیش از اندازه مصرف باشد می‌توان بسته را شکست و مابقی را داخل فریزر قرار داد، در این صورت به شرط این که بسته‌بندی آلوده نشده باشد، مشکلی در ارزش تغذیه‌ای سبزی ایجاد نمی‌شود.

کد خبر 196801
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز