پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: جشنواره انواع غذاهای سنتی ایران و انواع دم نوش های گیاهی ظهر پنجشنبه با حضور جمعی از دبیران اداره آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در کانون فرهنگی تربیتی امام علی (ع) این ناحیه برپا شد.

برپایی جشنواره غذاهای سنتی ایرانی در کانون امام علی (ع) کرج

به گزارش مهر، در این جشنواره که به مناسبت ایام پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شده بود، 35 دبیر از مدارس مختلف آموزش ناحیه یک کرج شرکت داشتند که هریک نوعی غذای سنتی و یک نوع دم نوش گیاهی را ارائه و در معرض داوری قرار دادند.

نکته قابل توجه در جشنواره غذاهای سنتی ایرانی و انواع دم نوش‌های گیاهی ارائه مختصری از خواص دم نوش ها، طبع دم نوش و ذکر مورد استفاده آن در مناطق مختلف بود که گویا ذکر آن یکی از شرایط شرکت در این جشنواره بوده است.

تمامی غذاهای سنتی عرضه شده در این نمایشگاه با تزئین های ایرانی و در دیگ های سنتی و قدیمی در معرض دید قرار داشتند و دم نوش های نیز بر روی سماورها و چراغ های سه فیتیله قدیمی دم می شد.

کشک بادمجان، آش محلی آبادان، شیرازی پلو، باقالاقاتوق، بلغور ترش، آش ماستی، مرغ ترش شمال و .... از انواع غذاهای سنتی و چای دارچین، چای ترش، چای گل گاو زبان، چای به لیمو، چای دارچین، چای زعفران و .... نیز از جمله دم نوش های ارائه شده در این جشنواره بود.

خواص تمامی دم نوش ها، طبع آن و مناطق مورد استفاده به طور کامل در کنار هر یک توضیح داده شده بود.

مسئول امور بانوان اداره آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در حاشیه این جشنواره در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هدف اصلی از ارائه دم نوش های در این جشنواره علاوه بر معرفی نوشیدنی های سنتی تاکید بر خواص هر یک بود تا مردم بیشتر به استفاده از نوشیدنی های ایرانی ترغیب شوند.

مژگان باقر زاده گفت: خوشبختانه استقبال مناسبی از این جشنواره شده است و ما نیز از همکاران و دبیران شرکت کننده در این جشنواره درخواست کردیم برای سنتی بودن فضای جشنواره از ظروف سنتی و قدیمی استفاده کنند که این امر نیز مورد استقبال قرار گرفت.

وی تصریح کرد: برای حضور تمامی متقاضیان شرکت کننده در جشنواره غذاهای سنتی ایرانی و انواع دم نوش ها هر شرکت کننده فقط یک نوع غذا و یک نوع دم نوش را ارائه کرده بود.

مسئول امور بانوان اداره آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در پایان این جشنواره با داوری یکی از دبیران بازنشسته به سه نوع غذا و سه نوع دم نوش برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

باقر زاده تاکید کرد: برای ترغیب شرکت کنندگان برای حضور در جشنواره های بعدی به تمامی افراد نیز به رسم یادبود هدیه ای داده خواهد شد.

کد خبر 200541
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز