همشهری آنلاین: شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما با انتشار بیانیه‌ای بر لزوم حفظ ماهیت صنفی خانه سینما تاکید کرد.

سینما

به گزارش ایلنا، متن بیانیه این شورا بدین شرح است:

با توجه به تحقق تشکیل اصلاح اساسنامه خانه سینما «شورایعالی تهیه کنندگان سینمای ایران» به عنوان صنف تهیه‌کنندگان عضو این تشکل فراگیر سینمایی، با جدیت اخبار و نتایج این شورا را دنبال می‌کند و برای حصول نتیجه‌ای مطلوب که به رفع بحران‌های موجود بیانجامد، انتظار می‌کشد.

مهم‌ترین نگرانی و مطالبه شورایـعالی تهیه‌کنندگان در این زمینه، پیشـگیری ازتغییر یا کاهش ماهیت صنفی خانه سینما با تعریف جامعه اصناف سینمای ایران است که اساس وجودی «خانه سینما» و امنیت روانی و اجتماعی اعضای آن را تشکیل می‌دهد.

ماهیت صنفی «خانه سینما» به معنای تعامل این نهاد صنفی با دولت‌ها و احیای حقوق صنفی اصناف و تلاش جهت برقراری وحدت و اخذ رویه‌های عملیاتی در مسائل سینمای ایران است به نحوی که باب هرگونه تفرقه و تضاد را در حوزه سینمای ایران بسته و به صورت راهبردی به بستر سازی جهت تصمیم سازی‌های قانونی و مدبرانه بیانجامد.

سامان یابی و رونق مجدد تولید و نمایش و پخش، که رمز حیات سینمای ایران و عامل تقویت همه جریان‌های هنری و فرهنگی در کشور است، نیاز به جذب هر چه بیشتر عوامل و علاقمندان سینمای ملی ایران دارد که «شورایعالی تهیه کنندگان» امیدوار است حاصل منطقی و عقلانی مباحث شورای اصلاح اساسنامه باشد.

 

کد خبر 196467

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز