یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: با توجه به پیش بینی افزایش بروز سرطان‌ها در سال‌های آتی، می‌توان با اقدامات پیشگیرانه به عنوان موثرترین راه برخورد با این بیماری‌ها، از بروز آنها پیشگیری کرد

پیشگیری، موثرترین راه برخورد با سرطان

به گزارش ایرنا، دبیر علمی نخستین همایش سرطان و پیشگیری، فرهاد سمیعی گفت: متاسفانه تاکنون نسبت به موضوع پیشگیری از سرطان توجه لازم نشده است .مسئولیت پیشگیری از سرطان تنها محدود به یک نهاد خاص نیست. برنامه جامع ملی کنترل سرطان که مسئولیت اجرای آن با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است بر اجرای برنامه‌های پیشگیری از سرطان بدون همکاری دیگر نهادها و سازمان‌ها تاکید دارد.

وی خاطرنشان کرد: وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهایی که فعالیت آنان مرتبط با عوامل خطرساز بروز سرطان است، به طور قطع باید درامر پیشگیری از سرطان بازوی کمک کننده وزارت بهداشت باشند، چراکه بدون نگاه بین بخشی، در موضوع پیشگیری در برنامه جامع سرطان راه به جایی نخواهیم برد.

سمیعی در مورد برپایی نخستین همایش سرطان و پیشگیری اظهار داشت: آخرین نتایج تحقیقات و یافته‌های علمی جامعه پزشکی کشور در زمینه مبارزه با سرطان در این همایش ارایه شد و متخصصان و محققان مجموعه‌ها و سازمان‌هایی که می‌توانند به نحوی در برنامه پیشگیری سرطان تاثیرگذار باشند، در این همایش شرکت داشتند.

به گفته وی در برپایی این همایش که هشتم بهمن ماه امسال در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، وزارت بهداشت، شورای سیاستگذاری سلامت صدا و سیما، شهرداری تهران، سازمان‌های حفاظت محیط زیست، زمین شناسی، آب و فاضلاب، هواشناسی، هلال احمر، بنیاد امور بیماری‌های خاص، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، شرکت ملی نفت ایران، دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، مراکز تحقیقاتی و انجمن‌های علمی مشارکت داشتند.

کد خبر 196128
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز