سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان با ارائه روش جدیدی برای درمان سرطان سینه، تومورهای سرطانی را در توپی از یخ منجمد کردند که موجب از بین بردن بافت مضر می‌شود

انجماد، شیوه‌ای در درمان سرطان سینه

به گزارش ایرنا، به زودی عمل جراحی برای درمان بیماران مبتلا به سرطان سینه قدیمی می‌شود چرا که در این روش جدید، تومورهای سرطانی با منجمد شدن از بین برده می‌شوند.

در این روش نوک یک سوزن فوق العاده سرد شده به دفعات وارد بافت سرطانی سینه می‌شود تا آنرا به توپی از یخ تبدیل کند و تومور را از بین ببرد.

این روش که به بیهوشی نیازی ندارد و در عرض 15 دقیقه به پایان می‌رسد می‌تواند جایگزین بهتری برای روش فعلی جراحی باشد.

در عمل جراحی برای برداشت توده سرطانی سینه، زنان بیمار باید تا یک هفته در بیمارستان بمانند و جای بخیه را بر روی بدن خود تحمل کنند.

در حال حاضر 30 بیمار مبتلا به سرطان سینه این روش را امتحان کرده‌اند. در این روش سوزن تا 170 درجه سانتیگراد با پمپاژ نیتروژن مایع از طریق شبکه‌ای از لوله‌های باریک، خنک می‌شود.

جراح می‌تواند اندازه توپ یخ تولید شده را کنترل کند تا مطمئن شود که این توپ کل تومور را در رویه‌ای که به cryoablation (درمان با سرد کردن) معروف است، منجمد کرده است.

این ابزار می‌تواند به زنان مبتلا به سرطان سینه کمک کند.

هر سال حدود 39 هزار برداشت توده سرطان سینه انجام می‌شود که در جریان آن جراح باید توده سرطانی را از سینه بیمار بیرون بیاورد.

با این حال از هر پنج زنی که تحت عمل جراحی برداشت توده سرطانی سینه قرار می‌گیرد، یک نفر به دلیل خارج نشدن تمامی بافت سرطانی به عمل جراحی دیگری نیاز پیدا می‌کند.

این ابزار هم اکنون برای استفاده در آمریکا تایید شده است و امید می‌رود که تا سال دیگر استفاده از آن در اروپا نیز مورد تایید قرار گیرد.

دانشمندان معتقدند که از درمان با یخ می‌توان برای درمان سرطان کلیه، سرطان پروستات و کبد نیز استفاده کرد.

کد خبر 194005
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز