محمد باریکانی: تغییرات مدیریتی در سازمان میراث‌فرهنگی ادامه دارد. در تازه‌ترین تغییرات پس از انتصاب ملک‌زاده به ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری که بلافاصله با خداحافظی صالحی مرام از معاونت صنایع‌دستی این سازمان مواجه شد، بیش از 2/5 میلیون فعال صنایع‌دستی را نگران آینده وضعیت هنرهای سنتی ایران کرده است.

 محمد حسن صالحی مرام که همزمان با انتصاب ملک‌زاده به ریاست سازمان میراث فرهنگی از سمت خود کناره‌گیری کرد و رفتنش را تعبیر به خداحافظی و نه استعفا کرد، قرار بود براساس آنچه سیدحسن موسوی رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی که اکنون رئیس دفتر رئیس‌جمهور است وعده داده بود،صادرات صنایع‌دستی را تا پایان این سال به رشد 300درصدی برساند. دیروز ولی خبر رسید که ملک‌زاده رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی، معاون سرمایه‌گذاری آن سازمان را با حفظ سمت به سرپرستی معاونت صنایع‌دستی منصوب کرده است. امیر امینی در گفت‌وگو با ایسنا رسیدن حکم سرپرستی معاونت هنرهای سنتی و صنایع‌دستی به‌خود را تأیید کرده و گفته است که محمدشریف ملک‌زاده پنجم دی‌ماه او را به سرپرستی معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی منصوب کرده است.

آنطور که صالحی مرام معاون سابق صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی به همشهری می‌گوید، امیر امینی معاون طرح و برنامه سازمان میراث فرهنگی که اکنون به سرپرستی معاونت صنایع‌دستی نیز منصوب شده است در پنج ‌ماه گذشته با صنایع‌دستی و فعالیت‌های این معاونت آشنا شده و در ماه‌های گذشته موضوعات مربوط به ایجاد زیرساخت‌های صنایع‌دستی کشور را پیگیری کرده است. به گفته صالحی مرام ارائه تسهیلات، اعتبارات خرید و تجهیز کارگاه‌های صنایع‌دستی و ارائه کمک‌های بلاعوض به هنرمندان حوزه صنایع‌دستی از فعالیت‌های وی در معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی بوده است. صالحی مرام، معاون سابق صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی که گفته می‌شود اکنون در حال راه‌اندازی انجمن تخصصی صنایع‌دستی کشور است، می‌گوید که از بابت انتصاب امینی به سرپرستی معاونت صنایع‌دستی کشور نگرانی ندارد.

اما وعده سیدحسن موسوی رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی کشور مبنی بر رشد 300درصدی صادرات صنایع‌دستی که با ریاست محمدحسن صالحی مرام برمعاونت صنایع‌دستی کشور همزمان بود با تغییرات مدیریتی جدید در آن سازمان و انتصاب سرپرست تازه برای معاونت صنایع‌دستی به کجا خواهد رسید؟ محمدحسن صالحی‌مرام در پاسخ به این سؤال می‌گوید که در هشت‌ماه نخست امسال 800میلیون دلار صنایع‌دستی صادر شده که این میزان نسبت به سال90 که حجم صادرات صنایع‌دستی 500میلیون دلار بود افزایش داشته است. براساس گفته های صالحی مرام تا پایان سال میزان صادرات صنایع‌دستی کشور با نگاه به آنچه در شش‌ماه نخست سال وجود داشته است به یک میلیارد و 200میلیون دلار خواهد رسید و بدین‌ترتیب باید گفت که با نگاه خوش‌بینانه به ماه‌های آینده رشد صادرات صنایع‌دستی کشور به 220تا 250درصد می‌رسد. بدین ترتیب پیش بینی می‌شود وعده‌ سیدحسن موسوی رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی مبنی بر رشد 300 درصدی صادرات صنایع دستی تا پایان سال 91محقق نشود.

 

کد خبر 195967

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز