چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مخترع شناخته شده بریتانایی هشدار داد نسل گوگلی کودکان که بیشتر اوقات خود را در برابر نمایشگر رایانه‌ها سپری می‌کنند خلاقیت و مهارت‌های خود را از دست خواهند داد.

ترور بیلیس

به گزارش میل آنلاین،‌ یکی از شناخته شده‌ترین مخترعان بریتانیایی بر این باور است نسل متکی بر گوگل کودکان به زودی دچار مرگ مغزی خواهند شد! ترور بیلیس 75 ساله مخترع رادیوی مکانیکی می‌گوید کودکان به دلیل اینکه وقت زیادی از زندگی خود را در برابر نمایشگرهای رایانه‌ها سپری می‌کنند درحال از دست دادن مهارت‌ها و خلاقیت خود هستند.

وی از این موضوع نگران است که نسل بعدی مخترعان، با توجه به اینکه نسل جوان امروزی قادر نیست هیچ چیزی را با کمک گرفتن از دستهایش بسازد، درحال حاضر از بین رفته باشد. اما در عین حال بر این باور است می‌توان با استفاده از ابزارها و اسباب‌بازی های مکانیکی و کاربردی در مدارس این روند انحطاطی را به روال عادی خود بازگرداند.

به گفته بیلیس نسل جوان به استفاده از جستجو‌های گوگل وابسته شده‌اند  و در صورتی که این وابستگی به اینترنت و گوکل ادامه پیدا کند، به دلیل اینکه توانایی انجام کارها به شیوه‌های قدیمی از بین خواهد رفت،‌ مغز این  نسل به تدریج خواهد مرد. بیلیس خود ابداع وسایل مختلف را از سن پنج یا 6 سالگی آغاز کرده‌است.

کد خبر 195742
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز